خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

توسعه پروازهای مسافری فرودگاه پیام موتور محرکه اشتغال و کارآفرینی در حوزه گردشگری البرز است

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۷۲۰

استاندار البرز با عنوان اینکه تنها هتل 5 ستاره البرز تا پایان سال 99 به بهره برداری می رسد از توسعه گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در البرز و فرودگاه پیام خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیزاله شهبازی با اشاره به اعتبار هزار و ۲۵۲ میلیارد تومانی برای جبران افرادی که در ایام کرونا دچار خسارت شده اند، تاکید کرد: صاحبان مشاغل حوزه گردشگری که در این ایام متضرر شدند می توانند از مزایای این اعتبار بهره مند شوند.

وی با عنوان اینکه از تیر ماه با هواپیماهای جدید از پیام فراز و فرودهایی به استان های جدید کشور خواهیم داشت، تصریح کرد: مجموعه پیام علیرغم موقعیت فرودگاه مسافربری و حمل و نقل باری، دارای منطقه ویژه اقتصادی است و این منطقه می تواند بزرگترین موتور محرکه توسعه البرز و توسعه گردشگری استان باشد که در سال‌های گذشته مغفول مانده ولی با نگاه ویژه ای اکنون درصدد ارتقا بسترهای پیشرفت این صنعت در البرز هستیم.

استاندار البرز گفت: فرودگاه پیام ظرفیت های بزرگی برای توسعه گردشگری دارد که با توسعه آن اشتغال و کارآفرینی در البرز رشد چشمگیری خواهد داشت.

شهبازی با یادآوری جاذبه های تاریخی مهم البرز اذعان داشت: اولین هتل ۵ ستاره تا پایان سال راه اندازی می شود و طی پیگیری و نشست های متعدد این مهم محقق خواهد شد.

وی به متمایل شدن صنعت به سمت خدمات اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴ استان کشور با جمعیت ۲۵ میلیون نفری بار حمل و نقل جاده ای خود را از محورهای مواصلاتی البرز انجام می دهند و با توجه به تاکید توسعه و بهسازی راههای جاده ای استان البرز می توان به آینده روشن توسعه حمل و نقل استان امیدوار بود.

شهبازی با اشاره با کاهش 2.7 دهم درصدی نرخ بیکاری در استان البرز، گفت: استان البرز در صنعت برق مولد است و در سال 72 درصد صادرات برق به استان‌های همجوار دارد که همین امر می‌تواند شرایط اقتصادی استان را مثبت ارزیابی کند.

استاندار البرز تصریح کرد: همچنین استان البرز در صنعت کشاورزی یکی از  موفق ترین های کشوری است و در حال حاضر بیش از 70 برند مطرح در حوزه کشاورزی در استان البرز در حال فعالیت هستند.

شهبازی گفت: منطقه ویژه پیام مهمترین فرصت گردشگری استان است که در آن نقش گردشگری به صورت ویژه دیده شده و با توجه به کاهش ویروس کرونا به مرور و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی دسترسی به فرودگاه پیام و فعالیت تورهای گردشگری به روز خواهد شد و گره های موجود در این معبر بازگشایی می شود.

شهبازی با عنوان اینکه طرح جامع فرودگاه از سال گذشته شروع شد و امروز روز پرافتخار این مجموعه برای شهروندان استان البرز است، ادامه داد: با توجه به شروع پروازهای جدید به عنوان نمونه حضور بیش از ۵۰۰ هزار نفر خوزستانی، انتظار می رود پروازهای کرج اهواز با استقبال خوبی روبرو شود و این امر برای سایر استانها نیز ممکن خواهد بود. 

استاندار البرز با تاکید بر دایر شدن دفتر خبری در منطقه ویژه اقتصادی که باید توسط مدیر عامل فرودگاه پیام دنبال شود، افزود: لازم است بیش از گذشته، شهرداری و مدیر گردشگری و منابع طبیعی تعامل همراستا با توسعه فرودگاه پیام داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز