خبرگزاری کار ایران

سرخوش خبر داد:

تراز آب دریاچه ارومیه افزایش یافت/ افزایش 3 سانتیمتری تراز نگین آبی دریاچه

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۴۲۴

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی از افزایش تراز دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۹۰ سانتیمتر رسیده، گفت : افزایش تراز این دریاچه همچنان ادامه می‌یابد و به احتمال زیاد تا آغاز فصل گرما به یک‌هزار و ۲۷۲ متر خواهد رسید.

فرهاد سرخوش اضافه کرد: تراز نگین آبی آذربایجان در مقایسه با سال گذشته سه سانتیمتر افزایش را نشان می‌دهد که با توجه به کاهش بارش در حوضه، رقم بسیار مناسبی است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه آب دریاچه به بیش از پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است،گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد.

وی ضمن مقایسه مساحت دریاچه با زمان مشابه سال گذشته افزود : وسعت دریاچه بر اساس آخرین پایش در مقایسه با سال گذشته ۲۳ کیلومترمربع افزایش یافته و به سه هزار و ۲۳۹ کیلومترمربع رسیده است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح در حال اجرای تونل انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه هم‌اکنون از ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز