خبرگزاری کار ایران

جعفری خبرداد:

۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۷۶۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از رهاسازی ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب از سد‌های استان به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، اتابک جعفری با اشاره به حجم فعلی آب موجود در مخازن سد‌های آذربایجان‌غربی، گفت: حجم آب فعلی موجود در مخازن سد‌های استان ۱۴۹۱.۵ میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۵۲۸.۵ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم آب در بین سد‌های استان مربوط به سد شهید کاظمی بوکان با ۶۸۸ میلیون مترمکعب است، افزود: حجم آب این سد در مدت مشابه سال گذشته ۶۹۴ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۱۴ سد در استان، ادامه داد: سد آغ‌چای چایپاره با ۱۸۷ میلیون مترمکعب و سد مهاباد با ۱۸۴ میلیون مترمکعب به ترتیب دومین و سومین سد پرآب استان طی گزارش واصله در فروردین سال جاری هستند.

جعفری ادامه داد: سد شهرچای ۱۰۶ میلیون مترمکعب آب دارد که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۳۳ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به حجم آب سد‌های دیگر استان اشاره کرد و گفت: سد زولا ۵۴ میلیون مترمکعب، ماکو ۷۰ میلیون مترمکعب و سد سیلوه ۶۶ میلیون مترمکعب و سد ساروق ۳۵ میلیون مترمکعب آب دارند.

جعفری با اشاره به رهاسازی آب سد‌ها به سمت دریاچه ارومیه، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملیات رهاسازی آب از سد‌های شهید کاظمی بوکان به میزان ۱۹۴، شهرچای ۳۰، مهاباد ۴۰ و زولا ۶ میلیون مترمکعب با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سد‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز