خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان خراسان رضوی:

قدرت خرید بازنشستگان به یک سوم کاهش یافته است/ جامعه کارگری مالک شرکت شستا است ولی عایدی از آن ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۹۹

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست که تورم در کشور بسیار بالاست و قدرت خرید بازنشستگان استان به یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قربانعلی رمضانی در نشست خبری با اشاره به مشکلات معیشتی و درمانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان اظهار کرد: با اینکه حقوق بازنشستگان حتی بر اساس میزان تورم سال ۹۶ هم در نظر گرفته نشده است، به‌طور میانگین حدود ۷۰ درصد سرانه درمانی بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی توسط خود آنها پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران  تأمین اجتماعی استان گفت: جامعه بازنشستگان کشور که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تکمیلی به این سازمان می‌پردازند که از این مبلغ ۵٫۲ میلیارد تومان ماهانه توسط بازنشستگان استان پرداخت می‌شود.

وی افزود: چهار ماه است سازمان تأمین اجتماعی مبالغ دریافتی را به شرکت بیمه‌گر پرداخت نکرده و این شرکت هم ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان را متوقف کرده است.

رمضانی گفت: بیش از ۲۱۱ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی در استان وجود دارد که از این تعداد، حدود ۱۶۵ هزار نفر حق بیمه تکمیلی به سازمان پرداخت می کنند و به‌نوعی عضو کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان هستند .

رمضانی با اشاره به قانون «الزام» مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۵، گفت: در متن این قانون به صراحت آمده که سازمان تأمین اجتماعی موظف است کلیه تعهدات درمانی مجموعه را تحت پوشش خود قرار دهد و اگر شخص بازنشسته تحت پوشش این سازمان به بیمارستان دیگری برای معالجه مراجعه کند، بازهم سازمان تأمین اجتماعی موظف است همه هزینه‌های آن را متقبل شود اما این قانون هیچ‌وقت اجرایی نشد.

وی ادامه داد: اگر این قانون در آن دوره اجرایی می‌شد، بودجه سازمان تأمین اجتماعی با توجه به این قانون برآورد می‌شد و امروز با این مشکلات مواجه نبودیم. اما قانون اجرایی نشد و هم به سازمان و هم به جامعه هدف این سازمان خیانت شد. 

وی افزود : امروز ما مجبوریم به دیوان عدالت شکایت کنیم و سازمان هم مجبور خواهد شد این قانون را اجرایی کند که در این صورت، هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی از درآمدهای آن فراتر خواهد رفت.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان با اشاره به وضعیت شرکت شستا گفت: شرکت شستا با هدف پشتیبانی هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شد. امروز که سازمان با مشکل مالی مواجه شده است، خبری از شرکت شستا نیست، در واقع جامعه کارگری مالک شرکت شستا است اما هیچ بیلان مالی از این شرکت وجود ندارد.

علی‌اصغر رضایی، خزانه دار کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از نحوه ارائه خدمات توسط رفاه گستر تأمین اجتماعی نیز گلایه کرد و افزود: اگرچه این شرکت زیرمجموعه تأمین اجتماعی و متعلق به همه جامعه این سازمان است اما تنها به کارمندان و کارمندان بازنشسته خود سازمان، خدمات‌رسانی می‌کند و به بازنشستگان کارگری این سازمان، هیچگونه خدماتی ارائه نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز