خبرگزاری کار ایران

عبدالهی خبر داد:

رفع کمبود آب شرب 7 روستای تربت جام در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۷۸۸

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام گفت: کمبود آب شرب هفت روستای مجتمع آبرسانی سردار شهید علیمردانی بخش نصرآباد شهرستان تربت جام با انجام چند مرحله عملیات اصلاح و توسعه و احیای چاه کاریزنو و افزایش ظرفیت تولید رفع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام، محسن عبدالهی در این خصوص گفت: آبدهی دو حلقه چاه آب شرب این مجتمع در یک سال اخیر به شدت کاهش یافته بود و در نتیجه آب شرب روستاهای تحت مجتمع در روزها و ساعات پیک مصرف با قطع یا نوبت بندی همراه بود و یا از طریق آبرسانی سیار تامین می شد.

وی یکی از این منابع تامین آب  مجتمع را چاه عمیق حفرشده در اراضی روستای کاریزنو دانست و گفت: لوله جدار چاه به واسطه نشست زمین ،  برداشت بی رویه از سفره آب زیرزمینی، چند زمین لرزه در سال‌های گذشته و فاصله بسیار کم با کانون زلزله دچار آسیب جدی شده بود به طوری که نصب الکتروپمپ و کشیدن آن از داخل چاه به دشواری و با هزینه های فراوان امکان‌پذیر بود.

وی با استناد به نتایج عملیات ویدیومتری اضافه کرد:  آبدهی این منبع  اواسط پاییز سال قبل از 21 لیتر بر ثانیه به 10.5 لیتر بر ثانیه کاهش یافت و طی این مدت نیاز آبی مشترکان به ویژه در دوران کرونا ، با کمک دو حلقه چاه کشاورزی و صنعتی تامین شد.

عبدالهی با بیان اینکه اقدامات انجام شده منجر به افزایش دبی آب مجتمع به میزان 20.5 لیتر برثانیه شد افزود: در اجرای این عملیات  750 میلیون ریال هزینه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز