خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان شهری صورت گرفت؛

آزمایشگاه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۷۶۵

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان از بهره برداری آزمایشگاه گندله سازی و پایلوت پلنت در این مجموعه صنعتی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، کسری غفوری در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه گندله سازی، احداث ساختمان بهداشتی و راه اندازی پارک کیفیت در این مجتمع با حضور فرماندار و مسئولان گفت: به کارگیری فناوری روز دنیا، سهم عمده ای در پایش و کنترل کیفیت محصولات فولاد خراسان، به عنوان تولیدکننده یکی از با کیفیت‌ترین محصولات در میان فولاد سازان کشور دارد. 

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه کار تست و آزمایش کلیه مواد اولیه ورودی کارخانه شامل کنستانتره و بنتونیت که مواد اولیه کارخانه گندله سازی هستند انجام می‌دهد، افزود: امروز آزمایشگاه گندله سازی وارد مدار شد و با توجه به اینکه گندله سازی خط ابتدایی زنجیره مجتمع فولاد خراسان است، آزمایشات کیفی در این واحد آزمایشگاهی انجام می‌شود تا ارتقا کیفیت را داشته باشیم. اگر در کنستانتره ورودی کیفیت سطح پایین باشد در این قسمت مورد آزمایش قرار می‌گیرد، برطرف و جهت تولید وارد مدار می‌شود. 

وی اظهار داشت: با همت مهندسین ایرانی توانستیم بخش داخلی را راه اندازی و از کشور آلمان شرکت اینترما آلمان با هزینه ای بالغ بر یک میلیون و ۵٠٠ هزار یورو هزینه ارزی تجهیزات آزمایشگاهی را وارد کنیم. 

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه دارای ٧ فرآیند اندازه گیری و ۵ تجهیز جانبی است ادامه داد: این آزمایشگاه دارای قابلیت انجام آزمون های تعیین کیفیت کنستانتره(آهن کل، سیلیس، گوگرد، بلین، رطوبت و... )، اندازه گیری و پایش کیفیت گندله ورودی و گندله تولیدی و تعیین کیفیت بنتونیت مصرفی است.

وی در خصوص بخش دوم افتتاح، ارتقای تسهیلات بهداشتی داخل سایت صنعتی گفت: با توجه به بحث ویروس منحوس کرونا سعی کردیم تا آرامش و رفاه پرسنل را تصریح ببخشیم و با آخرین الزامات و استانداردها در جهت رفع مشکلات و حفاظت کارکنان در برابر این ویروس بکوشیم، در همین راستا احداث ساختمان، تجهیز و راه‌اندازی دوش و رختکن های جدید و افزودن ٣۴٠ دوش و رختکن با هزینه اجرایی ٢٠ میلیارد ریال و زیربنای ٨٠٠ مترمربع با بهترین استانداردها و بهترین شرایط برای پرسنل پیش بینی و آماده سازی شد. 

وی با اشاره به افتتاح پارک و گسترش فضای سبز مجتمع گفت: در سنوات گذشته و اهمیت بالایی که در مجتمع فولاد خراسان برای فضای سبز قائل هستیم، خوشبختانه در این مجموعه سرانه محیط زیست و سرانه فضای سبز بیشتر از مجتمع های صنعتی کشور است که در خور خود بسیار منحصر به فرد است، مجدد این بخش را گسترش و بهینه کردیم که امروز پارکی تحت عنوان پارک کیفیت در مجاورت واحد تولیدی افتتاح شد. 

فرماندار نیشابور نیز در این مراسم افتتاحیه گفت: خدا را شاکر هستیم در شرایطی که گرفتار مخاطره جدی به نام کرونا هستیم و انتظار می‌رفت که پروژه ها متوقف شوند، اما امروز شاهد افتتاح ارزشمند آزمایشگاه کنترل کیفی در حوزه گندله سازی فولاد خراسان هستیم.

علیرضا قامتی افزود: با توجه به ایام مبارزه با ویروس کرونا بحث های بهداشتی بسیار جدی است که خوشبختانه شرکت فولاد خراسان با جدیت و همتی که از ابتدا داشت به عنوان یکی از مجموعه های بخش خصوصی و دولتی در بحث تأمین تجهیزات پزشکی و کمک معیشتی کمک شایانی را به مجموعه شهرستان داشته است. 

وی اظهار داشت: تاکنون در حوزه تجهیزات پزشکی بالغ بر ۶۵٠ میلیون تومان و تأمین بسته‌های کمک معیشتی بالغ بر ۴۵٠ میلیون تومان که جمعا یک میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان کمک این مجموعه به شهرستان بوده است.

وی با اشاره به اقدامات مجتمع فولاد خراسان در حوزه اشتغال افزود: در حال حاضر حدود ٢ هزار و ۵٧٠ نفر در بخش پیمانکاری و مستقیم فولاد شاغل هستند و یک هزار و ۴٠٠ نفر در بخش پرسنلی کارخانه فولاد نیز فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مجتمع در دوره قبلی و فعلی با تعامل شایسته‌ای که با مجموعه شهرستان داشته، توانسته ایم در حوزه اشتغال اقدامات خوبی داشته باشیم، ادامه داد: ٩۵ درصد افرادی که شاغل هستند بومی شهرستان نیشابور و ٩٨ درصد پرسنل بومی استان خراسان رضوی هستند و در قسمت تخصصی بالغ بر ٩٠ درصد از نیروهای متخصص نیشابوری بکارگیری شده است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز