خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر فوتبال در چالش برگزاری یا لغو مسابقات؛

وقتی ارزش جام فلزی از جان انسان‌ها پیشی می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۲۸۷

بحث برگزاری یا تعطیلی مسابقات فوتبال باشگاهی کشور در سایه ویروس کرونا به چالشی بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از اواسط اسفند ماه سال گذشته به دنبال شیوع بیماری کرونا در پایان هفته بیست‌ویکم تعطیل شد که این وقفه با گذشت دو ماه کماکان ادامه دارد و سرنوشت این مسابقات نامعلوم است.

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرده که این سازمان 4 فرضیه درباره وضعیت برگزاری بازی‌های لیگ برتر دارد و تلاش می‌کند تا لیگ را به اتمام برساند که آخرین این فرضیه‌ها بحث لغو بازی‌هاست. 

این درحالی است که اکثر باشگاه‌های لیگ برتری خواهان پایان فصل فوتبالی کشور با نیمه‌تمام ماندن بازی‌ها بوده و در جناح دیگر، پرسپولیسِ صدرنشین را در مقابل خود می‌بینند که اتمام مسابقات بدون معرفی قهرمان را برنمی‌تابد.

در این میان، باشگاه تراکتور یکی از مخالفان سرسخت ازسرگیری بازی‌هاست. این باشگاه اخیراً با انتشار مصاحبه‌ها و بیانیه‌های مختلف اعلام داشت که جان بازیکنان ارجحیت دارد و حتی پیشنهاد داد مقابل قهرمان لیگ بنویسند: سلامت!

در این راستا، محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور که این روزها با افشاگری‌های خود در مورد مباحث حقوقی فوتبال کشور جنجال تازه‌ای به پا کرده، طی مصاحبه‌ای ضمن تأکید بر درخواست این باشگاه، مدعی شد که کرونا به عمر فوتبالی یک بازیکن پایان می‌دهد. 

وی اعلام کرد در گفت‌وگویی که با یکی از مسئولان وزارت بهداشت داشته است، به او گفته شده که در صورت ابتلای یک بازیکن به بیماری کرونا، 40 الی 50 درصد ریه‌هایش از بین می‌رود و دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند.

در ادامه اما روز گذشته، دکتر مهرشاد پورسعید، عضو ستاد مقابله با کرونا به این ادعای زنوزی واکنش نشان داده و آن را بدون پشتوانه تحقیقاتی و علمی دانست. 

این عضو ستاد مقابله با کرونا حتی با طرح مثال بازیکنانی از یوونتوس که پس از مبتلا شدن به بیماری کرونا موفق شده‌اند این بیماری را شکست داده و با بهبودی کامل آماده بازگشت به تمرینات هستند، آن را رد کرد.

اما در همین اثنا بود که یکی از خبرگزاری ها خبری را منتشر کرد و این خبر مثل آب سرد بر پیکر موافقان از سرگیری مسابقات ریخته شد.

این خبرگزاری به نقل از هیات فوتبال استان خوزستان خبر داد: «محسن باوی»، بازیکن جوان تیم فوتبال ستاره شریعتی کوت عبدالله کارون اهواز و سابق استقلال این شهر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

این خبر تاسف‌بار به عبارتی رونمایی از اولین قربانی کرونا در فوتبال کشور بود و مشخص کرد که با مبتلا شدن یک بازیکن به این بیماری، نه تنها عمر فوتبالی او بلکه ممکن است عمر زندگانی‌اش خاتمه یابد. 

حالا با این اتفاق، احتمال لغو ادامه مسابقات لیگ نوزدهم و سایر رقابت‌های فوتبال باشگاهی کشور قوت گرفته است و مخالفان برگزاری مسابقات سند روشن و قابل اتکایی برای درخواست خود پیدا کرده‌اند.

ناگفته نماند، آنچه تاکنون در مورد ویروس کرونا آشکار شده، این است که این ویروس در مبتلایان خود رفتارهای متفاوتی نشان می‌دهد و در چنین شرایطی نمی‌توان بخاطر یک جام فلزی، ریسک افزایش یک بیماری مرگبار را پذیرفت و مهمتر از آن با جان و زندگی انسان‌ها بازی کرد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز