خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

خانه مطبوعات قزوین به دور از نگاه های سیاسی عمل کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۵۳

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: خانه مطبوعات استان قزوین باید یک فضای بسیار فعال، پویا و پیگیر امور باشد و به دور از نگاه های سیاسی عمل کند.

به گزارش خبرگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین اظهار کرد: خانه مطبوعات باید یک فضای بسیار فعال، پویا و پیگیر امور باشد زیرا این مجموعه نماینده تمام اصحاب رسانه است و مسائل مربوط به آنان را باید پیگیری کند،  خانه مطبوعات باید به دور از نگاه های سیاسی عمل کند و اداره ارشاد هم قطعا پیگیر مسائل این حوزه هست و کارشناس مطبوعات هم در این حوزه نظارت جدی دارد.

اسماعیلی با اشاره به گزارش‌های تصویری که از سوی خبرگزاری ها تهیه می شود، بیان کرد: یک اختلاف نظری بین مجموعه صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد وجود دارد که قرار است در شورای عالی فضای مجازی این موضوع به صورت جدی مورد بحث قرار بگیرد و در این مورد تصمیم گیری ویژه اتخاذ شود البته همچنان این موضوع حل نشده باقی مانده است و اینکه خبرگزاری ها نسبت به تهیه گزارش ها تصویری اقدام کنند تا کنون محدودیتی وجود نداشته  و در هر صورت تلاش های خبرگزاری ها برای تهیه گزارش ها قابل تقدیر  است.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اقدام به تدوین برنامه هایی کرده است تا بتوان در جهت ارتقای کیفی رسانه ها در استان اقداماتی را انجام داد و تقویت رسانه ها، خانه مطبوعات و تشکل هایی که در حوزه رسانه فعالیت دارند جزو سیاست های اصلی این اداره کل است و باید برنامه ریزی های دقیق تری داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: با توجه به شرایط جدیدی که با وجود ویروس کرونا به وجود آمده است، باعث شد تا رویکردها تغییر پیدا کند و بستر اینترنت و فضای مجازی در این دوران مشخص کرد که فضای مجازی چقدر می تواند برای مردم ظرفیت باشد و اگر در این دوران فضای مجازی وجود نداشت چگونه حجم زیادی از اطلاعات باید مبادله می شد بنابراین رسانه ها باید با رویکرد جدیدی در دوران پسا کرونا نسبت به بازآفرینی و خلق ایده های جدید در این زمینه اقدام کنند.

این مسئول عنوان کرد: خسارتی هم که در ایام کرونا به رسانه ها وارد شده توسط اداره ارشاد استان پیگیری می شود و دولت هم در این زمینه با توجه به توان خود حمایت های لازم را از اصحاب رسانه لحاظ می کند و در حال حاضر هم رسانه های خسارت دیده در سایت وزارت ارشاد اقدام به ثبت نام کرده اند که تمامی رسانه ها شامل این شرایط هستند و هزینه هایی چون اجاره بهای مکان رسانه ها، قبوض آب و برق و گاز و حق بیمه افراد مشغول در رسانه ها پرداخت خواهد شد.

سید مصطفی جعفری، سرپرست خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین هم در این جلسه گفت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا خبرگزاری ایلنا مرکز  قزوین با تهیه گزارش تصویری از وضعیت بیمارستان بوعلی قزوین فعالیت خود را در این زمینه به صورت میدانی آغاز کرد و سپس از وضعیت بازار قزوین، کارگران کارخانجات، بیمارستان ولایت، جاده ها و غربالگری ها گزارش تهیه شد تا مردمی که وضعیت را جدی نگرفته اند با دیدن این تصاویر این ویروس خطرناک را جدی گرفته و در خانه بمانند.  

جعفری عنوان کرد: یک گزارش میدانی هم از کارگران فصلی تهیه شد  تا مسئولان استانی شاهد سختی ها و نبود کار این قشر از جامعه که در این شرایط سخت متحمل می شوند، باشند .

وی با انتقاد از عملکرد خانه مطبوعات استان قزوین نیز گفت: تعدادی از خبرنگاران قزوین در سایت خانه مطبوعات استان ثبت نام کرده‌اند که هنوز خانه مطبوعات عضویت آنها را تایید نکرده در صورتی که خانه مطبوعات باید پس از بررسی مدارک  متقاضی ،او را تایید کند ، اما برای برخی چنین اتفاقی نیفتاده است.  به نظرم این نهاد نباید به موضوعات سیاسی نگاه کند وباید همه را به یک چشم ببیند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز