خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

مشارکت هنرمندان برای مقابله با کرونا نقش بسزایی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۱۶

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به وجهه اجتماعی هنرمندان در اجتماع، این قشر می تواند نقش بسزایی در فرهنگ سازی مقابله با ویروس کرونا داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد حسین اسماعیلی در نشست هماهنگی تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهارکرد: در جریان شیوع ویروس کرونا مشخص شد که در زیر ساخت‌های فرهنگی دچار مشکل هستیم و باید برای رفع کمبودها در این حوزه کار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان افزود: هنرمندان نقش اساسی در امید آفرینی و آگاهی بخشی به جامعه در مقابله با گسترش این ویروس ناشناخته برعهده دارند.

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و عمل به توصیه‌های پزشکی، گفت: در این شرایط، رعایت نکات بهداشتی و انجام اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد و از ابتلای بیشتر شهروندان به این ویروس جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند آثار هنری تاثیر گذاری را در این زمینه خلق کنند، ادامه داد: همه ما در مقابل آگاهی بخشی در خصوص این بیماری مسئول هستیم و باید تمام توان خود را در تحقق این مهم به کار گیریم.

این مسئول اضافه کرد گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، ورزشکاران و فعالان اجتماعی در زمینه‌های مختلف فرهنگی بر مردم تاثیرگذارند و باید از ظرفیت آنها در مقابله با ویروس کرونا بهره برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه پویش «در خانه بمانید» مورد حمایت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان نیز قرار دارد، تاکید کرد: در این راستا اولین نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی استان به صورت مجازی برپا شده و ارسال و تولید آثار نیز برای خارج نشدن شهروندان از خانه به صورت مجازی به نمایش در می‌آید.

 اسماعیلی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده حمایت از هنرمندان قزوینی در ارائه کارهای فاخر هنری با عنوان پیشگیری از ویروس کرونا است و هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را در این زمینه ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز