خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان:

فروش شستا با عنوان ارتقای خدمات به کارگران تخلف است/ شستا پول حاصل از عرضه اولیه را دوباره سرمایه گذاری کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۵۳۳

دبیراجرایی خانه کارگر اصفهان به توئیت و کلیپ منتشره از وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی درباره نحوه هزینه کرد پول حاصل از فروش شستا در بورس واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اصغر برشان با اشاره به توئیت محمد شریعتمداری گفت: دولت به هیچ عنوان حق برداشت از عرضه سهام شستا که متعلق به کل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی است نداشته و سهام عرضه شده شستا صرفا با نظر شرکای اجتماعی برای عرضه و خرید سهام مطلوب در بازار و در جهت افزایش کیفی سرمایه سازمان تامین اجتماعی مصرف خواهد شد.

به گفته وی، این توییت حاکی از آن است که دغدغه‌های جامعه کارگری درباره بورسی شدن شستا بی‌حکمت نبوده است.

فروش شستا با عنوان ارتقای خدمات به کارگران تخلف است/ شستا پول حاصل از عرضه اولیه را دوباره سرمایه گذاری کند

وی یادآور شد: شریعتمداری در توئیت خود گفته از پول فروش شستا برای ارتقای منزلت دفترچه های درمانی استفاده خواهد شد.ترجمه کلید واژه "ارتقاء منزلت دفترچه‌های درمانی"یعنی پرداخت‌های بیشتر به وزارت بهداشت و درمان، چرا که طی ۶سال گذشته هم با شعار "ارتقاء ارزش دفترچه‌های درمانی"ده‌ها هزار میلیارد تومان پول کارگران را به حساب وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی ریختند و بخش قابل توجهی از هزینه طرح تحول را از جیب کارگران تامین کردند.

عضو سابق شورای‌عالی کار به مصاحبه دو هفته پیش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی برصفر شدن مطالبات وزارت بهداشت از یک طرف و شایعه افزایش بالغ بر۲۳ درصد تعرفه های پزشکی در دولت طی روزهای آتی از سوی دیگر اشاره کرد و افزود: گویا قصد دارند تعرفه پزشکان را که اخیرا در قالب طرح تحول بالغ برسیصد درصد افزایش داشته را ۲۵ درصد افزایش دهند که در مجموع با ضرب این ۲۵ در آن، سیصد درصد افزایش مضاعفی در تعرفه پزشکان اتفاق می افتد؛ اما در برابر افزایش دستمزد کارگران اعلام می کنند بودجه نداریم.

برشان با اشاره به اینکه در توئیت وزیر گفته شده است پول فروش شستا را می خواهند صرف هزینه ساخت و ساز درمانی و خرید تجهیزات کنند گفت: خیلی از این پروژه ها وخریدها براساس نیاز واقعی کارگران شکل نگرفته و براساس فشارها و لابی های نمایندگان ادوار مختلف مجلس به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده است.

وی با توجه به ضرورت اعمال سه جانبه گرایی و بازگشت شورای عالی و اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی که طی یک ده اخیر مطالبه جامعه کارگری بوده است خاطرنشان کرد: طرفداران بورسی شدن شستا، رئیس جمهور و وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی یکی از محاسن بورسی شدن شستا را کاهش مداخله دولت در سرمایه‌گذاری‌های سازمان تامین اجتماعی قلمداد می کردند، ولی در ابتدای راه مداخلات دولت در سازمان با تعیین محل خرج پول فروش شستا تشدید شد و حتی به سازمان اجازه نمی‌دهند که این پول را مجددا سرمایه گذاری کنند.

دبیراجرایی خانه کارگر اصفهان تاکید کرد: دولت اگر دلسوز واقعی کارگران است ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی ۵۰ساله دولت به سازمان را بپردازد.

برشان تاکید کرد: جامعه کارگری انتظار دارد که سازمان همانطور که رئیس جمهور و وزیرکار قبلا قول داده بودند پول حاصل از عرضه اولیه شستا را مجددا سرمایه گذاری کرده و از ادامه فروش مابقی سهام شستا حرفی به میان نیاورد.

وی  یادآور شد: مسئولان باید بدانند هرگونه تصمیم‌گیری بدون اخذ نظر از صاحبان سرمایه سازمان تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز