خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

خطر رانش زمین منطقه الموت را تهدید می‌کند/ تهدید جدی برای اهالی روستاهای منطقه

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۷۸۰

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بیشتر مناطق رودبار الموت غربی و شرقی قزوین، به خصوص روستاهای منطقه در معرض خطر رانش زمین قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت‌اله مهدیخانی در حاشیه بازدید از روستای خوبکوه، از توابع بخش رودبار الموت شرقی در استان قزوین، اظهار کرد: متاسفانه پدیده رانش در بسیاری از مناطق این بخش تهدید جدی را برای اهالی روستاها فرآهم آورده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: ارتفاعات استان در بخش شمالی، یعنی مناطق رودبار الموت شرقی و غربی به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و زمین شناسی، مستعد بروز پدیده رانش زمین بوده تا جایی که در طول سال‌های اخیر شاهد افزایش فزاینده‌ای در خصوص این رویداد بوده‌ایم.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های اخیر فصلی استان که قابل توجه نیز بوده، رانش زمین بزرگی در روستای خوبکوه از توابع الموت شرقی رخ داده که این مساله علاوه بر تخریب ۲ واحد مسکونی، باعث مسدود شدن راه ارتباطی اصلی روستا، سقوط تیرهای برق و خسارت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز در بخش زمین‌های کشاورزی منطقه نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همزمان نیز بازدیدهای تخصصی صورت گرفته از منطقه به همراه معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه بیانگر وضعیت خطرناک مناطق یاد شده بوده که باید در اسرع وقت در مورد راهکار و تصمیمات لازم جهت مقابله و جلوگیری از گسترش این پدیده اتخاذ شود.

بخش‌های رودبار الموت شرقی و غربی با ۱۸۲ روستای دارای سکنه در بخش شمالی استان قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز