خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

نگرانی کارگران فصلی ایلام از بیکار شدن در دوران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۵۰۷

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام به تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان اعتراض کرد.

هدایت چراغی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت جامعه کارگری در استان ایلام با توجه به شرایط کرونا و تعیین دستمزد آنها گفت: تعیین حداقل دستمزد برای کارگران و بازنشستگانی که دریافتی های حداقلی دارند پذیرفته و قابل قبول نیست. مشکلات معیشتی از یک سو و تورم لجام گسیخته از سوی دیگر جامعه کارگری و بازنشستگی استان را در محاصره مشکلات اقتصادی قرار داده است و تعیین حقوق‌های حداقلی کفاف زندگی این قشر، با گرانی های سرسام آور را جوابگو نیست.

رئیس کانون بازنشستگان استان افزود: بازنشستگان یکی از مظلوم‌ترین اقشار این جامعه هستند که درخواست ما به عنوان تشکیلات خانه کارگر و کانون بازنشستگان استان ایلام تجدید نظر در خصوص وضعیت معیشتی ضعیف‌ترین اقشار جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا رایزنی هایی را با مدیران تامین اجتماعی استان انجام داده‌ایم که در صورت نیاز به بستری های احتمالی جامعه کارگری هدف از ظرفیت مراکز ملکی تامین اجتماعی برای درمان کارگران و مستمری بگیران استفاده کند.

وی با انتقاد از شرایط بوجود آمده برای کارگران مخصوصا کارگران فصلی گفت: بخش قابل توجهی از جامعه ما را کارگران فصلی تشکیل می‌دهند و فراگیر شدن ویروس کرونا موجب بیکاری اکثریت این قشر شده است که موجب نگرانی است و می‌طلبد مسئولان استانی با در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت قدمی در راستای رفع مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان این استان بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز