خبرگزاری کار ایران

امین زاده خبر داد:

فعالیت ۴۱ واحد تولیدی مواد ضد عفونی کننده در آذربایجان شرقی/ واحدهای تولیدی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۱۰۰

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ واحد تولیدی با ظرفیت ۲۶۰ هزار لیتر مواد بهداشتی تولید می‌کنند، گفت: از نظر تولید مواد بهداشتی و آرایشی رتبه دوم کشوری را داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حبیب امین زاده در پنجمین نشست شورای اطلاع رسانی و ستاد کرونای آذربایجان شرقی، گفت‌: قبل از شیوع کرونا یک واحد تولیدی ماسک با ظرفیت روزانه تولید ۵۰۰۰ عدد در استان فعالیت می کرد و مشکل فروش داشت، اما حالا تعداد واحدهای تولید کننده ماسک در استان به ۵۷ واحد افزایش یافته است.

وی با اشاره به منابع توزیع ماسک‌های موجود در استان، گفت: حدود ۷۰۰ هزار عدد ماسک توسط واحدهای تولیدی، بیش از یک میلیون عدد با تامین مواد اولیه و توسط کارگاه‌های خانگی تولید و توزیع شده و حدود ۶۰۰ هزار ماسک سه لایه و ۵۰ هزار ماسک n95 توسط سازمان صنعت و معدن در اختیار معاونت غذا و دارو قرار داده شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از فعالیت دو واحد تولیدی در حوزه تولید ماسک‌های n95 خبر داد و گفت: ۴۰ دستگاه تولید ماسک سه لایه نیز در استان‌مان در حال ساخت است که بیشترشان سفارش دیگر استان‌ها هستند.

وی با اشاره به توزیع روزانه ۲۰۰۰ بسته ۱۰ تایی دستکش نایلونی توسط واحدهای تولیدی، اظهار کرد: در خصوص تولید کش مورد نیاز برای ماسک نیز استان ما فعال بوده و قبل از شروع کرونا، دو واحد تولید کش با ظرفیت روزانه تولید ۲۰ کیلو فعال بودند که اکنون به ۱۰ واحد با ظرفیت روزانه ۵۰۰ کیلو رسیده و شش استان معین نیز برای ما تعیین شده است.

امین زاده در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۱ واحد تولیدی در استان در زمینه تولید مواد شوینده و ضد عفونی کننده، گفت: در حال حاضر ۴۱ واحد با ظرفیت ۲۶۰ هزار لیتر فعالیت داشته و نیاز از استان در این زمینه برطرف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خرید و فروش اینترنتی در فروشگاه‌ها، گفت: این امکان در فروشگاه زنجیره‌ای فراهم شده است.
 

وی، اضافه کرد: همچنین طی روزهای آینده نیز با راه اندازی سیستم توزیع مجازی و الکترونیکی، فروش مواد ضدعفونی کننده در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اینترنتی شده و مشتریان می‌توانند با ثبت کد ملی اقدام به خرید اینترنتی اقلام بهداشتی کند.

امین زاده با بیان اینکه سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان شرقی از جمله ارگان‌هایی بود که در اول فروردین ماه نیز تعطیلی نداشت، گفت: از واحدهای تولیدی که ما را همراهی کرده و بدون تعطیلی کار کردند، قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از تصمیمات دولتی، مصوبات و ابلاغیه‌ها در حوزه کرونا پیشنهاد استان ما بوده و ابتدا از طرف ما مطرح شده و سپس در قالب مصوبات و آیین نامه‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است.

امین زاده در پایان گفت: وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت کارگران را در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده و کارخانجات باید برای سلامتی کارگران و پیشگیری از کرونا آنها را کاملا رعایت کنند،نظارت بر بهداشت عمومی کارخانجات ازطریق امور بهداشتی اداره کار انجام می‌گیرد و خوشبختانه تا کنون هیچ موردی مبنی بر عدم  رعایت پروتکل های بهداشتی گزارشی اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز