خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

شخم بیش از ۷۰ درصد شالیزار‌های گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۶۴۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان شخم زده شد.

به گزارش ایلنا از رشت،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار معادل حدود ۷۰ درصد شالیزار‌های استان شخم خورد و برای کشت آماده شده است که در مقایسه با پارسال ۲ درصد بیشتر است.

مسعود الماسی با اشاره به بارش‌های و آغاز بموقع شخم زمستانه افزود: خوشبختانه، بیش از یک میلیارد مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده که سال زراعی خوبی را برای شالیکاران گیلان نوید می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ بانک نشا در گیلان، نشاء برنج برای کشت مکانیزه بصورت متمرکز تولید می‌کنند، به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در صورت مساعد بودن کاشت مکانیزه برنج، شالیکاران با رعایت نکات بهداشتی برای داشتن محصول سالم از کشت مکانیزه استفاده کنند.  

مسعود الماسی با اشاره به اینکه حدود ۶۲ درصد شالیزار‌های گیلان مکانیزه نشا می‌شوند گفت: با توجه به شیوه ویروس کرونا در گیلان، امسال باید از حداکثر ظرفیت ماشین آالات کشاورزی برای کشت مکانیزه استفاده کنیم تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنیم.

وی افزود: کشت مکانیزه در گیلان با بکارگیری بیش از ۷۵ هزار دستگاه، انواع ماشین آلات کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیش از ۲۳ هزار تن انواع کو‌های شیمیایی در استان توزیع شد و این روند تا پایان سال زراعی ادامه دارد.  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران هنگام کشت و کار از تجمع خودداری کرده و با استفاده از افراد بومی روستا و جلوگیری از انتقال شالیکاران غیر بومی از شیوع بیشتر بیماری کرونا جلوگیری شود.

مسعود الماسی تاکید کرد: شالیکاران پس از استفاده از ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات را ضدعفونی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز