خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

امضای پروتکل منطقه‌ای با استان‌های مجاور برای مقابله با کرونا/ کنترل و غربالگری مشترک با همکاری استان‌های مجاور

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۶۵۴

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن، پروتکل منطقه‌ای با استان‌های مجاور تنظیم و امضا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از پلیس راه تبریز - آذرشهر و ورودی این شهرستان اظهار کرد: بر اساس این پروتکل که جزییات آن به زودی و به صورت جامع اعلام می‌شود کنترل و بستن راه های استان یا غربالگری و کنترل مشترک با استان های مجاور انجام می شود.

وی گفت: بر اساس غربالگری هایی که در پلیس راه ها صورت می گیرد افراد مشکوک به کرونا شناسایی شده و از ورود آنها به استان و شهرستان ها جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: همچنان که امروز نیز شاهد انجام غربالگری در این پلیس راه بودیم پنج نفر مشکوک به کرونا شناسایی و از ورود آنها ممانعت شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از انجام ضد عفونی خودروها و تب سنجی در ورودی شهرستان های استان خبرداد و افزود: خیران در انجام این اقدامات مشارکت کردند که قابل تقدیر است.

پورمحمدی افزود: غربالگری و پایش یکی از عوامل مهم در کاهش بیماری کروناست که باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه کاهش سفرهای غیرضرور نیز در این موضوع بسیار تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه ورودی های استان و شهرستان‌ها از سوی گروه‌های هلال احمر کنترل می شود، گفت: تعداد مسافرت ها کاهش پیدا کرده اما ادامه کاهش این سفرها ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: از صبح امروز، 200 خودرو در پلیس راه تبریز - آذرشهر مورد سنجش و غربالگری قرار گرفت که این روند به صورت 24 ساعته و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اجرای توصیه های پزشکی از سوی مردم گفت: مردم در سامانه سلامت بخش غربالگری ثبت نام و در صورت داشتن سئوال یا علایم با شماره 4030 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز