خبرگزاری کار ایران

نجفی خبر داد:

آمادگی دهیاران استان قزوین در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۹۶۱

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: دهیاران استان قزوین در نوروز ۹۹ در روستاها با آمادگی کامل، حضور مؤثری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، اکرم نجفی با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی، دهیاران استان قزوین نوروز ۹۹ در روستاها آمادگی کامل و حضور مؤثری خواهند داشت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی در بخش عمده‌ای از استان‌های نیمه غربی کشور و احتمال بروز سیلاب، آب گرفتگی معابر و بروز خسارات احتمالی، لازم است همه دهیاران ضمن آمادگی و حضور مداوم در روستاها، بازدید مستمر از نقاط بحرانی از منظر آسیب پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی انجام دهند.

وی گفت: تفاهم نامه بیمه اماکن مسکونی روستاییان در سطح استان قزوین منعقد شده و لازم است دهیارانی که تاکنون نسبت به ارسال اطلاعات منازل روستایی برای صدور بیمه نامه حوادث اقدام نکرده‌اند، در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها همچنین گفت: پوسترهای آموزشی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت دید و بازدید عید چاپ و آماده شده است و دهیاران می‌بایست نسبت به تحویل و نصب پوسترها در سطح روستاها اقدام کنند.

وی بیان کرد: ضد عفونی معابر، ممنوعیت برگزاری مراسم مختلف، محدود کردن فعالیت‌های آرایشگاه‌ها، توجیه کسبه و نانوایی‌ها برای رعایت مسائل بهداشتی، توزیع محلول‌های ضدعفونی در سطح روستا، قراردادن محلول‌های ضدعفونی در دفتر دهیاری و اماکن عمومی و اطلاع رسانی مستمر به روستاییان از طریق فضای مجازی از دیگر اقدامات دهیاران در مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود.

نجفی ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی تمامی هموطنان و تلاش دست اندر کاران در شکست ویروس کرونا موفق شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز