خبرگزاری کار ایران

با اعمال محدودیت‌های ترددی صورت گرفت؛

کاهش 38 درصدی مسافرت‌های دریایی در بنادر هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۹۷۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کاهش 38 درصدی مراجعه به بنادر و مسافرت های دریایی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اله مراد عفیفی پور بیان کرد: اگر چه ناوگان حمل و نقل دریایی استان با اتخاذ تدابیر لازم در آمادگی کامل جهت خدمات دهی شایسته به مسافران قرار دارد، اما امنیت زیستی و بهداشتی و سلامت یکی از بنیادی ترین و بدیهی ترین حقوق هموطنان‌مان بشمار می‌رود.

وی افزود: شیوع ویرس کرونا در کشور به ناچار توفیق میزبانی هموطنان را ازجامعه دریایی و بندری استان در نوروز امسال سلب کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حسب وظایف ملی، اخلاقی و اجتماعی، تامین ایمنی و سلامت هموطنان در یک سفر دریایی چه در مبادی ورودی (بنادر) و چه در طول سفر همواره جز مشی سازمانی و مسئولیت های قانونی ما بشمار می رود.

وی تصریح کرد: جهت جلوگیری از پیامدها و آثار منفی ناشی از ویروس کرونا و بیماری کووید 19 و جلوگیری از تسری این ویروس به جزایر، براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، اعمال محدودیت های تردد دریایی در دستور کار قرار گرفت.

عفیفی پور با بیان اینکه عمل به دستورالعمل‌های نظام سلامت و تبعیت از تصمیمات مسئولان امر در برون رفت از شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: زمانی که پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری به عنوان یک خواست ملی و برای حفظ سلامت مردم از سوی مسئولان مطرح شد، مردم نیز با درک صحیح از شرایط، مصمم به مشارکت در اجرای برنامه ها شده، بطوری که کاهش تردد دریایی در استان مبین این مهم است که تصمیمات ابلاغی ستاد مورد اهتمام و پذیرش هموطنان عزیز قرار گرفته است.

وی ماحصل این عزم مجدانه را کاهش چشمگیر مراجعه به بنادر و کاهش میزان سفرهای دریایی دانست، به شکلی که نمودارها در همسنجی با مدت مشابه سال قبل کاهش بسیار محسوسی را نشان می دهند.

این مقام مسئول با مقایسه قراردادن آمار ثبت شده از یکم تا شانزدهم اسفند ماه سال جاری با سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت میزان ترددها در مسیرهای دریایی مرکز استان شامل بنادر شهید حقانی به جزایر قشم، هرمز و لارک کاهش 38 درصدی داشته است.

به گفته عفیفی‌پور براساس آمار استخراج شده بیشترین کاهش تردد مسافری در روز جمعه 9 اسفند ماه بوده که در مقایسه با همین تاریخ در سال گذشته شاهد کاهش 73 درصدی تردد مسافر در بنادر مرکزی استان بوده‌ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن قدردانی از مشارکت هموطنان به عنوان ارکان اصلی طرح از حیث همسویی با سیاست‌های کنترلی نظام سلامت کشور و دستگاه‌ های مسئول در راستای ریشه کنی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: خدمات مسافری با محدودیت تردد از ساعت 6 صبح تا 18 عصر در بنادر استان در حال انجام است و هرگونه تغییراتی که از سوی ستاد مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان مبنی برتغییر ساعت خدمت رسانی اعلام گردد، متعاقبا به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز