خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد استان سمنان:

۴۴۱ مددجوی سمنانی راهی‌خانه بخت شدند/ 600 زوج دیگر تا پایان سال زندگی مشترک را آغاز می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۴۶۳

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: ۴۴۱ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با دریافت کمک‌ هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتبار یک میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون راهی خانه بخت شدند.

به گزارش ایلنا،سیده فاطمه تقوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد قبل از ازدواج مشاوره فردی و گروهی با هدف پایدار بودن زندگی و استحکام بنیان خانواده دریافت می‌کنند، افزود: در یازده  ماه سال جاری بیش از ۸۵۰ مشاوره به زوج‌های جوان در مراکز مشاوره کمیته امداد استان سمنان ارائه‌شده است.

سیده فاطمه تقوی با اشاره به اینکه ۴۴۱ مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با دریافت کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان و هدیه ازدواج به پسران در یازده ماهه امسال راهی خانه بخت شدند، افزود: این افراد یک میلیارد و ۳۳۲  میلیون تومان کمک هزینه ازدواج دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده بیش از ۶۰۰ زوج سمنانی با کمک کمیته امداد و خیرین تا پایان سال جاری راهی خانه بخت شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: از مجموع کمک هزینه ازدواج در این مدت یازده  ماهه، در قالب کمک هزینه ازدواج به نوعروسان،  کمک هزینه ازدواج برای ازدواج مجدد، و هدیه ازدواج به پسران در شرف ازدواج و کمک  به دختران نیازمند پرداخت شده است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: زوج‌های جوان تحت حمایت پس از ازدواج نیز از سوی کمیته امداد رها نخواهند شد، و  کمیته امداد پس از ازدواج نیز باهدف ایجاد ثبات اقتصادی در بین مددجویان اقدام به ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به زوج‌های تحت حمایت می‌کند که در این زمینه نیز تسهیلات خوبی ارائه می‌شود.

سیده فاطمه تقوی گفت : یکی دیگر از اهدافی که کمیته امداد در کمک هزینه ازدواج به دنبال آن است، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین دوری از تجملاتی است که بسیاری جوانان امروز از عهده آن بر نمی‌آیند لیکن در این حوزه کمیته امداد اقداماتی را صورت می‌دهد تا در جامعه نیز بازتاب این ازدواج‌های آسان نمود بهتری پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز