خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حتی یک مورد هم بیمار مبتلا به کرونا در تربت جام نداریم / 2 بار از دختر 13 ساله آزمایش گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۵۸۲

دبیر قرارگاه مقابله و کنترل کرونا ویروس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تاکنون حتی یک مورد هم بیمار مبتلا به کرونا نداشتیم و جواب آزمایش چند نمونه مشکوک هم که داشتیم منفی بوده است.

محمد ابراهیمیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در تربت جام افزود : تا بحال از 8 نفری که مشکوک به کرونا ویروس بوده اند آزمایش گرفته ایم که جواب 6 آزمایش آمده است و هر 6 مورد آن پاسخش منفی بوده است. یک مورد هم که جوابش هنوز نیامده است و یک مورد هم امروز تازه بستری شده و از ایشان آزمایش گرفته‌ایم و به مرکز  ارسال کرده ایم.

وی در مورد جواب آزمایش دختر بچه 13 ساله صالح آبادی که شایعه شده بود وی کرونا دارد، افزود : بنا به وضعیت ایشان اتفاقا 2 بار آزمایش گرفتیم و هر دو بار جوابش منفی بوده و وی دچار بیماری حاد تنفسی است و داروی بیماری سل را برای ایشان تجویز کرده ایم .

وی در مورد اینکه چه افرادی مشکوک به کرونا ویروس هستند و لازم است آزمایش دهند، افزود : هر کس که به مناطق آلوده مثل قم و گیلان سفر داشته است و یا علائم تب ، گلو درد و سرفه داشته باشد بیمار مشکوک به کرونا تلقی می شود و ما ناچاریم اینها را بررسی کنیم و نمونه بگیریم .

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام در مورد روند رسیدگی به شخص مشکوک به کرونا گفت : هر کس که احساس کرد علائم حاد تنفسی دارد یا با کسی که آلوده به کرونا ویروس است در تماس بوده به بیمارستان سجادیه تربت جام مراجعه کند. در این مرکز تریاژ و غربالگری انجام می شود و در صورت منفی بودن جواب آزمایش و در صورت نیاز در بخش اورژانس و در صورت مثبت بودن در بخش بیماری‌های عفونی بستری می شود و طبق پروتکل درمانی وزارتخانه روند بهبودی آن انجام می شود. 

رحیمیان در مورد اینکه چرا بخش اطفال بیمارستان سجادیه قرنطینه شده است گفت : در بیمارستان سجادیه یک قسمت از بخش اطفال آن را به بیماری کرونا اختصاص دادیم و این طبیعی است که باید بخش کرونا ایزوله و قرنطینه باشد تا در صورتیکه بیمار کرونایی داشته باشیم ویروس از آنجا به دیگر قسمت‌ها منتشر نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به شایعه بستری شدن برخی از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان مهر مادر (طالقانی سابق ) بیان داشت : بیمارستان سجادیه دارای 18 تخت مخصوص بیماران احتمالی مبتلا به کرونا است که الان فقط 3 تخت آن اشغال است که یک نفرشان مبتلا به کرونا نیست و دو نفر دیگر منتظر جوابشان هستیم و 15 تخت دیگر آن خالی است و در صورتی که هر 18 تخت آن پر شود آن گاه از  بیمارستان مهر مادر و بیمارستان ارتش به عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام در مورد اینکه آیا افراد مشکوک به کرونا ویروس قرنطینه می شوند گفت : ما محلی برای قرنطینه افراد نداریم و کسی را قرنطینه نمی کنیم و فقط برای اینکه شخص مشکوک به کرونا ویروس به مشکلی برنخورد و یا برای جامعه مشکلی ایجاد نکند تست می گیریم تا هم خودش مطمئن شود و هم مشکلی برای جامعه ایجاد نشود.

رحیمیان در مورد چگونگی سرایت این ویروس افزود : کرونا ویروس از طریق ریز قطره هایی که از طریق حرف زدن ، عطسه و سرفه از دهان و بینی افراد خارج می شود منتشر می شود ، این ریز قطره ها در هوا نمی ماند و بر روی سطح اجسام می ماند و آنها را  آلوده می کند و تا چند ساعت این ویروس زنده است و اگر به آنها دست بزنیم و دست های ما با دهان ، چشم یا بینیدر تماس باشد، بیماری وارد بدنمان می شود و اگر سیستم ایمنی بدنمان قوی باشد احتمال مبتلا شدن آن بسیار کم است ولی اگر بدن ضعیف باشد و یا شخص دچار بیماری قلبی ، کلیوی ، ریوی ، دیابت یا بیماری خاصی داشته باشد بیشتر در مرض ابتلاء هست و این بیماری از طریق غشاء وارد بدن می شود و جنس این ویروس چرب است که با صابون و یا مواد عفونی از بین می رود.

دبیر قرارگاه مقابله و کنترل کرونا ویروس دانشکده علوم پزشکی تربت جام  گفت : این بیماری زیاد خطرناک نیست و درصد مرگ و میرش در حد 2 الی 3 درصد است ولی سرعت انتشارش زیاد است و از مردم خواهش می کنم که بهداشت را رعایت کنند و از خانه کمتر بیرون شوند و در تجمعات کمتر شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز