خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی گسترده در کشور/ بارش برف و باران شدید در استا‌ن‌های غربی و شمالی/ هشدار وقوع سیل در غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۸۶۳

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوای کشور از فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و گفت: بارش‌ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، معصومه احمدی با اعلام این مطلب اظهار داشت: سامانه فعال و گسترده‌ای که انتظار آن را داشتیم وارد کشور شده و بسیاری از مناطق نیمه غربی یعنی از شمال غرب تا جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی کشور و حتی بخش‌هایی از شمال شرق کشور را در برگرفته است.

وی گفت: در بیشتر مناطق کشور بارش قابل توجه باران گزارش شده و این بارش‌ها گاهی با مه نسبتا غلیظ در بخش‌هایی از غرب، شمال و حتی جنوب ایران همراه شده است.

احمدی افزود: به نظر می‌رسد امروز بر شدت بارش‌ها افزوده شود به طوری که بر اساس آخرین هشدار‌ها در استان‌هایی مثل چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌های شمالی استان خوزستان، شمال فارس، غرب اصفهان، بخش‌هایی از لرستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام و کردستان بارش‌ها قابل توجه است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: کانون دوم بارش‌ها را در استان‌های شمالی خواهیم داشت مثل استان‌های ساحلی دریای خزر، همین طور در دامنه‌های جنوبی البرز یعنی استان‌هایی مثل قزوین، البرز، زنجان و تهران بارش‌ها قابل توجه است و احتمال وقوع آبگرفتگی در معابر عمومی و جاری شدن سیلاب در این مناطق وجود دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: دور از انتظار نیست که بارش‌ها در ارتفاعات البرز و زاگرس در غرب کشورمان به شکل برف خودنمایی کند.

وی تصریح کرد: این سامانه بارشی فردا به سمت شرق کشورمان حرکت می‌کند و در مناطقی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و حتی بخش‌های شمالی کرمانشاه شاهد بارش خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد روز پنجشنبه مرز‌های شرقی کشور را ترک کند.

کارشناس هواشناسی گفت: وزش باد شدید همراه با این بارش‌ها را در قسمت‌های غربی کشور پیش رو داریم تا جایی که در بخش‌های جنوبی استان خوزستان می‌تواند موجب خیزش گرد و غبار و همچنین کاهش دید شود.

احمدی یادآور شد: کاهش نسبی دما در نیمه غربی و شمال کشور اتفاق افتاده است و تا فردا ادامه دارد.

وی تاکید کرد: امروز در تهران به تدریج بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود و در ارتفاعات این بارش‌ها به شکل برف و مه خواهد بود و تا فردا نیز تداوم خواهد داشت البته براساس اطلاعات نقشه‌های هواشناسی این بارش‌ها تا اواخر روز چهارشنبه در پایتخت به کار خود پایان خواهد داد و با خروج این سامانه بارشی برای روز جمعه جو نسبتا آرامی را در کشور پیش بینی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: پدیده تگرگ و صاعقه در بسیاری از مناطق زاگرس دور از انتظار نیست و دمای هوا به ۱۰ یا ۱۱ درجه سانتیگراد در پایتخت می‌رسد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز