خبرگزاری کار ایران

کارشناسی سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش برف و باران در استان‌های شمالی کشور/ کاهش دما در استان‌های غربی

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۸۴۹

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در نواحی شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، معصومه احمدی ضمن اعلام این مطلب در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: طبق آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، شرایط بارندگی در بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس و برخی از مناطق شمال، شمال غرب و غرب کشورمان فراهم است و براساس این نقشه‌ها آخرین هشدار‌ها صادر شده است.

وی گفت: شدت بارش‌ها امروز در مناطقی از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، برخی از مناطق استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش در نواحی کوهستانی به شکل برف پیش بینی شده است که همراه با لغزندگی جاده‌ها و مه آلود بودن این مناطق است و مناطق جنوبی‌تر نیز همراه با رعد وبرق پیش بینی شده است.

وی گفت: در نواحی شمالی کشورمان بیشتر بارندگی‌ها به شکل برف است و به تدریج از میزان رشد بارش‌ها کاسته می‌شود و این سامانه‌های بارشی به سمت شرق حرکت می‌کند.

احمدی ادامه داد: در برخی مناطق شمال شرق و سواحل شمالی امروز نیز بارندگی داریم.

وی اضافه کرد: به لحاظ شرایط دمایی نیز با نفوذ توده هوای سرد و پایداری در اکثر مناطق نیمه شمالی شرقی و غرب کشورمان کاهش محسوب دما داریم به ویژه تا روز چهارشنبه این کاهش دما و ماندگاری هوای نسبتاً سردی وجود دارد.

وی گفت: این هوای سرد در هنگام شب تاثیرش را در دمای کمینه خواهد گذاشت.

کارشناس هواشناسی افزود: انتظار داریم امروز نیز درتهران مهمترین پدیده رشد ابر باشد و خیلی دور از انتظار نیست که در ارتفاعات شمال شرقی تهران رشد ابر و بارش پراکنده برف را داشته باشیم، در سطح استان پدیده غالب غبار صبحگاهی است و دما در گرمترین زمان به شش درجه بالای صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز