خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

مردم برای خرید ضروری از منازل خارج شوند

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۸۰۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی قزوین گفت: مردم قزوین در صورت ضرورت و برای خرید مایحتاج عمومی و انجام امور واجب از خانه ها خارج شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار اظهار کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا، رفت و آمد کمتر شهروندان به بیرون از منزل به پیشگیری و مهار آن کمک می‌کند و توصیه می‌شود به جز ضرورت و برای خرید مایحتاج عمومی و کارهای ضروری در این روزها کمتر از منزل خارج شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: رعایت نکات بهداشتی باید مورد توجه همه شهروندان قرار بگیرد که از مهمترین آنها زدن ماسک برای افراد بیمار و کسانی که با بیماران سروکار دارند و همچنین شست و شوی مرتب دست ها با صابون و یا مواد ضدعفونی و دست ندادن و روبوسی نکردن و رعایت فاصله یک و نیم متری با افراد مشکوک به بیماری و استفاده نکردن ار وسایل مشترک و عمومی است.

نامدار خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مورد مثبت ویروس کرونا در قزوین مشاهده و ثبت نشده است.

وی ادامه داد: مشکلی به لحاظ تامین ماسک در استان وجود ندارد اما اولویت توزیع آن با استان های درگیر است و در صورت دستور وزارت بهداشت، آمادگی برای توزیع رایگان آن وجود دارد.

برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، علاوه بر تعطیلی مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز وابسته به بهزیستی، کلاس های آموزشی آزاد، موزه ها و ... همچنین کلیه فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی و نمایشگاه ها در قزوین تعطیل شده و به حالت تعلیق درآمده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز