خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته سالمندان انجام شد؛

بازدید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی اردبیل از مراکز سالمندان

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۵۳۰

به مناسبت گرامیداشت هفته سالمندان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی اردبیل از مراکز سالمندان این شهرستان بازدید کردند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با هفته گرامیداشت سالمندان، قدرت اخوان اکبری ، مدیرکل بهزیستی و جمعی دیگر از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز هشتم مهرماه با حضور در مرکز نگهداری سالمندان ،ضمن تفقد و دلجویی از سالمندان ، وضعیت بهداشتی درمانی ارائه شده در مراکز نگهداری سالمندان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این بازدید به سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری در فرهنگ سازی جهت احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت ونگهداری آنان در خانواده اشاره کرد و گفت: با توجه به نرخ رشد جمعیت سالمندان کشور پیش‌بینی می‌شود رقم سالمندی در کشور ما تا سال ۱۴۳۰ به ۲۸ میلیون نفر برسد که این موضوع برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی و هم برای اعضای خانواده و جامعه که سالمندان زندگی می کند یک چالش مهم محسوب می‌شود.

 قدرت اخوان اکبری اظهار داشت: با رعایت شیوه زندگی سالم می‌توان سالم پیر شد یا در صورت وجود بیماری عوارض آن را کنترل کرد و جلوی ناتوانی را گرفت.

 وی افزود: اکنون تعداد سالمندان ثبت نام شده در سامانه سیب استان اردبیل ۱۱۵۴۸۸ نفر هست که  ۱۱/۳ درصد جمعیت ثبت نام شده سالمند هستند و از این تعداد ۴۸ درصد مردان و ۵۲ درصد  را زنان شامل می‌شوند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: مراقبت های ادغام یافته سلامت سالمندان در دو سطح غیر پزشک و پزشک در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت ارائه می‌شود و در این خصوص در شش ماهه سال جاری سالمندان مراقبت شده به تعداد۳۳۲۸۹ نفر توسط غیر پزشک و ۱۴۰۱۸نفر توسط پزشک است.

 وی ادامه داد: این مراقبت‌ها شامل ارزیابی و تشخیص و درمان اختلالات فشار خون، ارزیابی و تشخیص و درمان اختلالات چربی خون، سوء تغذیه و غربالگری‌های تغذیه، افسردگی و تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز