خبرگزاری کار ایران

وزیرتعاون، ‌کارو رفاه اجتماعی اعلام کرد:

تدوین سند ملی سالمندی در کشور تا دو ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۵۳

درصد زنان بی‌سواد سالمند بیش از مردان است، همچنین زنان سالمند در استان‌های محروم بیشتر دیده می‌شود / شش میلیون سالمند در کشور وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین سند ملی سالمندی در کشور تا دو ماه آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی امروز(یکشنبه) در نشست شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی با سیاست رفاهی ارتباط مستقیم دارند، گفت: ‌تدوین این سیاست‌ها از جمله الویت‌های دولت تدبیر و امید است.

وی با تاکید بر بروز پدیده سالمندی آن را یکی از مسائل مهم کشور خواند و افزود: فعال شدن این شورای ملی در راستای سیاست‌های رفاهی دولت به این منظور است که نتایج و مطالعات خود را در شورای عالی رفاه ارائه کند.

ربیعی رسیدگی به مسائل کودکان، سالمندان، کاهش فقر، نابرابری و درمان را از مولفه‌های اصلی سیاست‌های رفاهی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری به درستی در سیاست‌های جمعیتی به موضوع سالمندی اشاره کرد و با توجه به اینکه اکنون شش میلیون سالمند در کشور ما وجود دارد باید برای ایجاد شرایط مناسب، مطالعات گسترده‌ای در این زمینه صورت بگیرد.

وزیر کار با تاکید بر اینکه پدیده سالمندی رو به زنانه شدن است، گفت: ‌درصد زنان بی‌سواد سالمند بیش از مردان است، همچنین زنان سالمند در استان‌های محروم بیشتر دیده می‌شود.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی در کشور گفت: ‌باید برای حل مسائل سالمندی آمادگی نهادی، ‌ساختاری و فرهنگی لازم را پیدا کنیم، به همین منظور دبیرخانه شورای ملی سالمندی به طور جدی فعال خواهد شد و طرح‌های مطالعاتی لازم را برای تدوین سند راهبردی سالمندی به انجام می‌رساند.

ربیعی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد زمان تدوین این سند، گفت: ‌امیدواریم تا دو ماه آینده این سند آماده شود، در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله بهزیستی، ‌وزارت کار، سازمان بازنشستگی و… سندهای مختلفی در زمینه سالمندان تصویب شده بود که قصد داریم تمامی این مستند‌ها را تجمیع و به صورت سندی واحد در آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز