خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی مشهد خبر داد:

14 مورد مشکوک کرونا در خراسان رضوی/ فراهم شدن امکان نمونه‌گیری در مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۵۱۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از امروز امکان نمونه‌گیری کروناویروس در مشهد فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، شاپور بدیعی اول در خصوص وجود مبتلا به ویروس کرونا در حوزه استحفاظی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد مثبت وجود نداشته است، همچنین تاکنون هفت مورد مشکوک به کرونا در مشهد و حدود 13 الی 14 مورد در سطح استان در بیمارستان‌های مختلف بستری هستند و نمونه‌های آنان گرفته و به تهران ارسال شده و تاکنون گزارشی مبنی بر مثبت بودن نمونه‌ها اعلام نشده است و ان شاء الله از پنجم اسفندماه امکان نمونه‌گیری در مشهد نیز فراهم می‌شود.

وی در باره میزان اثرگذاری ماسک افزود: آخرین دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت بر رکن‌های اساسی دیگری به غیر از ماسک اشاره می‌کند. مهمترین رکن برای مقابله با این ویروس این است که با شست‌وشوی دست‌ها سطح تماس با مخاط بدن را کاهش دهیم، زیرا تماس دست با نقاط آلوده می‌تواند ویروس را از طریق مخاط چشم، بینی و دهان وارد بدن کند؛ بنابراین مهمترین راهی که در دنیا شناخته شده و مانع سرایت بیماری می‌شود، شست‌وشوی دست‌هاست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با چگونگی شست‌وشوی دست‌ها بیان کرد: براساس منابع علمی بهترین راه شست‌وشوی دست‌ها از طریق آب و مواد شوینده لغزنده است؛ زیرا این مواد سطوح را کاملا پاک می‌کند. راه دوم کاهش میزان تماس و کاهش حضور در مجامعی است که جمعیت در آن زیاد است.

اختصاص 400 تخت بیمارستانی برای شرایط بحرانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وی اضافه کرد: مقرر شده است که بیماران مشکوک به بیمارستان‌های مشخصی انتقال داده شوند و در حال حاضر 400 تخت آماده شده و به تمام بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی اعلام کرده‌ایم که 10 درصد تخت‌های خود را برای استفاده در شرایط بحرانی آماده کنند. بیمارستانی برای این موضوع در نظر گرفته شده  که از گفتن نام این بیمارستان معذور هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر فصل شیوع آنفلوآنزآ است و نمی‌توانیم هر سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کرونا بنامیم. معمولا بیشتر شک ما بر این است که علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا همراه با تنگی نفس شدید باشد همچنین بیمارانی که سابقه تنگی نفس و آسم داشتند باید توجه بیشتری به آنان شود و نباید آن را با کرونا اشتباه گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص چگونگی توزیع ماسک رایگان اظهار کرد: در محدوده‌ای که نیاز است و ضرورت دارد باید ماسک را توزیع کنیم زیرا شرایط استفاده از ماسک اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه از طریق معاونت غذا و دارو ماسک تهیه شده و در اورژانس‌هایی که با موارد مشکوک در تماس هستند، توزیع شده  و یکی از کارهای ما که در کل کشور بی‌نظیر است و معاون درمان وزیر نیز از آن رضایت داشتند، تقسیم ماسک در سطوح مختلف است. در حال حاضر توزیع کلی برای مردم وجود ندارد زیرا نیازی به این کار نیست.

بدیعی درباره میزان آمادگی استان برای مواجهه با این بیماری گفت: ما 50 روز است که در حال برنامه‌ریزی هستیم زیرا وزارت بهداشت به ما اعلام کرده‌اند که به دلیل موقعیت خاص مشهد توجه بیشتری داشته باشیم. رابطین سلامت بهداشت در مناطق حاشیه شهر خانه به خانه مسائل بهداشتی را آموزش داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز