خبرگزاری کار ایران

اخذ مجوز دوره آموزش مهارتی و حرفه‌ای توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۴۷۸

مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجوز اجرای نخستین دوره آموزش مهارتی و حرفه‌ای «آسیب شناسی دستگاه گوارش» را دریافت کرد.

به گزارش ایلنا، مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین نوبت در کشور مجوز اجرای نخستین دوره آموزش مهارتی و حرفه ای «آسیب شناسی دستگاه گوارش ( لوله گوارشی، کبد، پانکراس و مجاری صفراوی)» را دریافت کرد.

محمدجواد دهقان نیری مدیر مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر افزود: این دوره برای دانش آموختگان دارای گواهینامه تخصصی رشته آسیب شناسی طراحی شده است که به تشخیص پاتولوژی بیماری‌های لوله گوارش، کبد، کیسه صفرا و مجاری صفراوی و پانکراس می پردازد.

وی ارتقای دانش و مهارت نیروها و دانش‌آموختگان نظام سلامت را از جمله مأموریت‌های مهم حوزه آموزش در راستای ارتقای کیفیت خدمات و پاسخگویی به نیازهای سلامت کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های جدید و تقویت مهارت های حرفه ای قبلی که در انجام مراقبت ها و رویه های (پروسیجر procedure) مختلف علوم پزشکی به کار می روند تحت عنوان دوره های آموزشی مهارتی و حرفه ای تعریف می شوند که طول مدت این دوره ها از دو هفته تا شش ماه متغیر است.

دهقان افزود: حداقل نیمی از طول دوره به کار عملی و مهارتی در محیط‌های واقعی یا شبیه سازی شده تخصیص می یابد.

وی اضافه کرد: با استناد به سند نظام آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با تاسیس و استقرار این مرکز دانشگاهی برگزاری کلیه فعالیت‌های آموزشی مشابه از طریق سامانه مذکور و توسط مدیریت آموزش مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه میسر و قابل انجام خواهد بود.

مدیر مرکز آموزش مهارتی دانشگاه خاطر نشان کرد: اساتید داوطلب تدوین، طراحی و اجرای دوره و هم چنین متقاضیان شرکت در دوره می توانند با مراجعه و عضویت در سامانه کشوری اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز