خبرگزاری کار ایران

اختتامیه نمایشگاه نارنجی پوش برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۷۳۸

مراسم اختتامیه نمایشگاه گروهی کاریکاتور «محیط پاک با سبز قامتان نارنجی‌پوش» با حضور نیروهای زحمتکش پاکبان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه- در این مراسم که شمشیربیگی؛ معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و افشین آزادی؛ ریاست حوزه هنری کرمانشاه و جمعی از هنرمندان کارتونیست و خالقان آثار نمایشگاه حضور داشتند از پاکبانان و کارتونیست‌های برگزیده تقدیر شد.

فخرالدین دوست محمد؛ مسئول خانه کاریکاتور در این مراسم گفت: این نمایشگاه و سایر نمایشگاه قبلی خانه کاریکاتور که با عناوینی مثل احترام به سالمندان، احترام به قانون، صنایع دستی، احتکار و اختلاس با هدف بسترسازی مناسب برای ساماندهی به معضلات و مشکلاتی است که امروز در جامعه ما به شدت آسیب‌زده است.

وی افزود: نمایشگاه اخیر نیز که حاصل زحمت دوستان خانه کاریکاتور کرمانشاه می‌باشد با هدف دیده شدن تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی نیروی پاکبان  و ارج نهادن به لباس آن‌هاست.

دوست‌محمد خاطرنشان ساخت: همانطور که یک دکتر یا مهندس و... به شغل و لباسش افتخار می‌کند، پاکبان‌ها هم باید با غرور به خود و شغلشان افتخار کنند.

در ادامه شمشیربیگی؛ معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ضمن قدردانی از همکاری و تعاملات پیوسته و همیشگی حوزه هنری گفت: سیستم اداری و هنرمندان وابسته به حوزه هنری دائما و تمام قد در کنار ما بودند و دلسوز فرهنگ شهر بودند.

وی افزود: هفته یا ماهی نیست که ما چند برنامه مشترک در راستای فرهنگ‌سازی نداشته باشیم و هم اکنون نیز بحث دیوار نگاره‌های شهر را با همکاری حوزه هنری در دست انجام داریم و از همینجا از تمامی هنرمندان تجسمی دعوت می‌کنیم در فراخوان دیوار نگاره‌های شهری شرکت کنند.

شمشیربیگی خطاب به هنرمندان ابراز داشت: شهر ما و دیوارهای آن نیازمند نگاه زیبا شماست، شما می‌توانید با نگاه درست‌تر و زیباتر هنر با مردم و مهمانان این شهر ارتباط برقرار کنید. انشاله ۵ اثر برگزیده‌ی این نمایشگاه انتخاب می‌شود و به شکل دیوار نگاره در منطقه یک کار می‌شود.

افشین آزادی؛ رییس حوزه هنری کرمانشاه در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری چنین نمایشگاهی و تاثیرگذاری آن گفت: در فضای هنری دنیا و همچنین کشور ما که بحث هنر برای هنر مطرح می‌شود و هنری که منقطع از دنیای پیرامون است انسان‌های بزرگ یا هنرمندان بزرگی پیدا می‌شوند که نسبت به دنیای اطرافشان احساس دین و رسالت می‌کنند و بی‌تفاوت نیستند.

وی افزود: یکی از اتفاق‌های مهم زحماتی است که شهرداری‌ها می‌کشند. پاکیزه نگه داشتن محیط شهر حاصل زحمت گروه‌های هست که گاها ما زحمات آن‌ها را نمی‌بینیم. نمونه این جمعیت، عزیزانی هستند که امروز افتخار می‌کنیم میزبان آن‌ها یا شاید مهمان آنها هستیم.

وی افزود: اتفاقی که می‌افتد حاصل ارتباط هنرمند و محیط پیرامون است تابلوهای زیباست. خودم هر تابلوی را چند بار نگاه کردم و هر بار برای بنده تازگی داشته است. من بارها به دوستان کارتونیست پیشنهاد داده‌ام که می‌شود از ظرفیت اتوبوس‌های داخل شهر برای کشیدن همین آثار هم بهره برد. چون جامعه آماری زیادی به لحاظ کمی این آثاری که محدود به گالری‌ها شده را رصد نمی‌کنند. همدلی و شادی مردم مهم است اینکه تعداد این کارها چقدر باشه مهم نیست.

وی اشاره کرد: بنده به نمایندگی از جامعه هنری و کسانی که دلشان برای این شکور و انقلاب می‌سوزد، دست تک تک این عزیزان را می‌بوسم.

در پایان مراسم از ۱۶ نفر از نیروهای پاکبان با اهداء لوح سپاس، هدیه نقدی، شاخه گل و بسته فرهنگی (پکیج فیلم) قدردانی شد، همچنین از ۵ نفر از هنرمندان برگزیده نمایشگاه: محمد رسول گودینی، برهان ولدبیگی، مهتاب پایمرد، صبا محمودی و لیلا رمضانی قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز