خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی لامرد:

پیگیری رفع مشکل کود اوره زراعت در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۸۸۹

رئیس جهاد کشاورزی لامرد از پیگیری برای رفع مشکل کود اوره زارعت در این شهرستان خبر داد.

محمدصادق فانی با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در لامرد گفت: کود اوره از جمله کودهای ازته است  که جهت افزایش تولید به میزان زیاد مورد نیاز زراعتهای گندم و کلزا می باشد، بطوری که معمولا براساس آزمون خاک بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلو گرم در هکتار مورد نیاز است.

این مسئول افزود:  بیشترین مصرف کود اوره در شهرستان لامرد مربوط به زراعت گندم و کلزا است که از ابتدای مهر ماه از پتروشیمی شروع به حمل می شود و تا پایان فروردین ادامه می یابد. در سال زراعی جاری همانند سنوات قبل تا نیمه بهمن ماه عمده کود اوره شهرستان حمل و توزیع شده است که این میزان تاکنون به ۱۲۵۰ تن به لامرد، اشکنان و علامرودشت رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی لامرد بیان کرد:  متاسفانه به علت سرد شدن هوای کشور در دی ماه امسال و به دلیل مصرف بیشتر گاز در جامعه شهری، شرکتهای پتروشیمی با قطعی گاز یا تقلیل فشار گاز مواجه شده اند که این مورد سبب کاهش تولید کود اوره در ماههای دی و بهمن شد و حمل این نهاده یا عامل تولید به شهرستان به کندی صورت می گیرد.

فانی از پیگیری به منظور رفع مشکل کود اوره در لامرد خبر داد و گفت: امیدواریم با پیگیری های انجام شده از طرف نمایندگان محترم مجلس، این معضل کشاورزان هر چه سریعتر مرتفع شود تا تولید محصولات استراتژیک گندم و کلزا با مشکل روبرو نشود.

به گفته وی، به منظور تسریع در رفع این مشکل، مکاتبه ای از سوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با وزارت نفت انجام گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز