خبرگزاری کار ایران

​معاون استاندار مطرح کرد:

۶۷۴ نفر توسط شورای نگهبان در خراسان رضوی تایید صلاحیت شده اند

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۸۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع هزار و ۱۱۴ نفر افراد ثبت نامی برای نامزدی انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ۶۰ نفر انصراف دادند که از میان هزار و ۵۴ نفر باقی مانده، تعداد ۶۷۴ نفر تأیید و مابقی رد صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسن جعفری در نشست خبری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع اصحاب رسانه افزود: با استفاده از دستگاه الکترونیکی در انتخابات امسال احراز هویت افراد مشخص خواهد شد. همچنین با وجود این دستگاه سرعت و دقت افزایش پیدا خواهد کرد و شاهد کاهش وقت تلف شده خواهیم بود.

وی با اشاره به مرحله اول تائید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گفت: ، حدود ۴۷ درصد افراد در مرحله نخست انتخاب و در مرحله دوم ۱۷ درصد دیگر مجدداً اضافه شدند و اکنون ما شاهد تأیید ۶۴ درصد از داوطلبان هستیم.

 معاون سیاسی و امنیتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه از مجموع ۸۵ حوزه رای گیری در خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخابیه اصلی است  بیان کرد: ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی وجود دارد که طبق آخرین آمار، تعداد صندوق‌های اخذ رأی حدود دو هزار و ۹۱ صندوق پیش‌بینی شده است. تعداد شعب اخذ رأی در مشهد، هزار و ۵۲۰ شعبه است.

جعفری با ذکر اینکه برای هر کدام از داوطلبین انتخابات میان دوره ای خبرگان در صداوسیما برنامه تلوزیونی در نظر گرفته شده تصریح کرد: ۱۸ دقیقه برنامه برای این افراد جهت تبلیغات تعین شده که تهیه آن به عهده خود افراد است . و پخش برنامه ها نیز از ۲۶ بهمن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۳۴ قانون انتخابات، دیروز آخرین مهلت برای اعتراض افراد رد صلاحیت شده بود، ابراز کرد: از ۲۹ نفر افراد ثبت نامی در استان خراسان رضوی، تعداد ۱۲ نفر انصراف دادند که در نهایت از ۱۷ نفر باقی مانده، صلاحیت ۴ نفر تأیید شد. در ضمن فردا آخرین مهلت رسیدگی به اعتراضات افراد رد صلاحیت است.‌

۴ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر واجد شرایط در استان وجود دارد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری در زمینه واجدین شرایط رأی در استان، اظهار کرد: چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر واجد شرایط در استان وجود دارد که بانوان دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر از آنان را تشکیل می‌دهند. همچنین تعداد رأی اولی‌ها ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر است که ۱۲۹ هزار و ۶۱۵ نفر آنان را مرد و ۱۲۴ هزار و ۵۸۳ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی  در ادامه از جمله محاسن دستگاه الکترونیک را  عدم دخل و تصرف در اطلاعات دانست و خاطر نشان کرد:  تمام اطلاعات اعضای شعبه در آن ثبت شده و امکان دخل و تصرف در آن وجود ندارد. همچنین این دستگاه قابلیت استعلام دارد که از طریق کارت ملی و شناسه ملی اشخاص اطلاعات فرد را مشخص می‌کند.

جعفری در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها در زمینه تبلیغات آنان، بیان کرد: هشت روز قبل از رأی‌گیری یعنی از ۲۳ بهمن تبلیغات نمایندگان آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت. همچنین از زمان ثبت نام داوطلبان تا شروع تبلیغات رسمی انجام هرگونه تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

معاون سیاسی ، امنیتی استانداری خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها در زمینه تبلیغات آنان، مطرح کرد: هشت روز قبل از رأی‌گیری یعنی از ۲۳ بهمن تبلیغات نمایندگان آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت. همچنین از زمان ثبت نام داوطلبان تا شروع تبلیغات رسمی انجام هرگونه تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

وی افزود: تمام مراحل، از ساعت شروع انتخابات تا شماره سریال پلمپ‌ها و صورت جلسات قبل و بعد از انتخابات در این سیستم ذخیره خواهد شد. در ضمن نقش دستگاه‌های نظارتی نیز در آن در نظر گرفته شده و سرعت و دقت انجام کار با این دستگاه بسیار افزایش یافته و نسب به دوره‌های قبل، زمان تلف شده را تا یک پنجم کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز