خبرگزاری کار ایران

صداقت مطرح کرد:

کاهش آمار کودک همسری در کهگیلویه و بویراحمد/ ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان نیازمند فرهنگ سازی است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۴۲

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان از سوی مسئولان فرهنگی، رسانه و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، نادیا صداقت در "همایش تخصصی حقوق کودک" که با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و جمعی از مسئولان محلی در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: ارائه انواع خدمات اجتماعی به طور مطلوب به کودکان یک امر ضروری است و می‌طلبد مدیران اجرایی و نهادهای دولتی استان نسبت به حقوق کودکان و رعایت آن حساسیت ویژه ای داشته باشند.
 
 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برای دفاع از حقوق کودکان باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد، عنوان کرد: انتظار می رود در استان نیز در این زمینه بیش از پیش تلاش شود.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات ارزنده‌ای در استان برای حمایت و دفاع از حقوق کودکان انجام شده است، افزود: البته این اقدامات ناکافی است و نباید به این مقدار بسنده کرد.
 
 وی بر ضرورت طراحی و تدوین برنامه هدفمند در این زمینه تاکید کرد و گفت: امور بانوان استانداری از ایده های نو و قانونی در این راستا حمایت می کند.
 
صداقت خواستار توجه و همکاری دستگاه های اجرایی برای دفاع از حقوق کودکان شد و افزود: توجه مسئولان کشوری در خصوص ایجاد یک دنیای بهتر برای کودکان استان ما را دلگرم تر می کند و منتظر حمایت های ویژه مسئولان در مرکز هستیم.
 
وی بر ضرورت آموزش و آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص حقوق کودکان تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت های رسانه ها در خصوص حقوق کودکان، فرهنگ سازی انجام شود.
 
وی با بیان اینکه کودک همسری در استان کاهش یافته است، اظهار داشت: این معضل اجتماعی در گذشته در استان شایع بود ولی اکنون اگر وجود دارد به صورت موردی و در مناطق دور افتاده و محروم است.
 
صداقت به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در مناطق محروم و شهرستان های ۸ گانه استان اشاره کرد و افزود: دفتر امور بانوان از پایان نامه های دانشجویی  و کمک سازمان های مردم نهاد در این خصوص استقبال می کند.
 
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ریش سفیدان، معتمدان محلی، مسئولان و نخبگان فرهنگی، رسانه‌ها و سمن ها در زمینه دفاع از حقوق کودکان می‌توانند نقش آفرینی کنند و انتظار می رود بیش از پیش ما را در این مسیر همراهی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز