خبرگزاری کار ایران

شریف اسدی مطرح کرد:

اعتراض وزارت کشور به انتخابات هیات رئیسه وجاهت قانونی ندارد/ فرد معترض در مهمانی شهردار تهران هدیه گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۷۱۶

شریف اسدی گفت: اعتراض وزارت کشور به انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها وجاهت قانونی ندارد و این انتخابات در شرایط سالمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صاحب شریف اسدی در بیست و هفتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها درباره اعتراض وزارت کشور به انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: زمانی که اعتراضی از سوی نهادی مطرح می‌شود، این اعتراض پاسخ داده می‌شود و به اعتقاد ما این کار وزارت کشور از لحاظ حقوقی با مشکل مواجه است.

وی افزود: ما به این دلیل اعتراض وزارت کشور به انتخابات شورای عالی استان‌ها را فاقد وجاهت قانونی می‌دانیم، زیرا یکی از مدیران زیر مجموعه وزارت کشور اظهار نظر کرده است و باید بدانیم مدیر کل وزارت کشور در جایگاهی نیست که بخواهد با رئیس عالی استان‌ها مکاتبه کند.

شریف اسدی در تشریح دیگر ایراد‌های وزارت کشور به انتخابات شورای عالی استان‌ها گفت: در بازه زمانی قانونی که وزارت کشور می‌توانست اعتراض کند، این کار را نکرد و این زمان سپری شد، باید اعلام کنم در مواردی که آنها استناد کرده‌اند مبنی بر ابطال انتخابات شورای عالی استان‌ها، نبود اعضای استان خوزستان بود که ما مستندات آن را ارائه کردیم و در بخشی دیگر گفتند، چرا نماینده چهارمحال و بختیاری رأی داده که ما نیز بر اساس مستندات موجود پاسخ دادیم.

وی با اشاره به دیگر بحث‌های مطرح شده برای ابطال انتخابات گفت: یکی دیگر از موضوعات بحث هدیه شهردار تهران به اعضای شورای عالی استان‌ها بود که شب قبل از انتخابات انجام شد و ما باید بدانیم که شهرداری تهران همواره از شورای عالی استان‌ها کمک می‌خواهد و به دلیل آن که بافت شورای عالی استان‌ها به دلیل مرجع ارائه کننده به لایحه مجلس شناخته می‌شود می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: در شب مهمانی شهرداری تهران باید بدانیم اگر مرکز برگزاری جلسات شورای عالی استان‌ها در شهر‌هایی مانند اصفهان و دیگر نقاط بود، شهرداری همان استان‌ها نیز این اقدام را انجام می‌دادند.

شریف اسدی با اشاره به اعتراض یکی از اعضای شورای عالی استان‌ها به این اتفاق یعنی (شام شهرداری تهران) گفت: فردی که نسبت به این اقدام اعتراض داشت نیز جزو افرادی بود که در آن مهمانی حضور داشت و هدیه شهردار تهران را نیز دریافت کرد.

وی تأکید کرد: اگر قید برگزاری شام شهردار تهران تنها حضور حامیان یکی از اعضای شورای عالی استان‌ها بود اعتراض اعضا وارد بود، اما این مهمانی برای همه اعضای شورای عالی استان‌ها ترتیب داده شد.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها سالم برگزار شد، گفت: بهتر است برخی از اعضای شورای عالی استان‌ها ظرفیت خود را بالا ببرند و شکست در انتخابات را بپذیرند، زیرا پیش‌تر عضو معترض به انتخابات هیات رئیسه پس از شکست دیگر در جلسات شورای عالی استان‌ها شرکت نکرد و در این دوره نیز پس از برگزاری انتخابات صحن شورای عالی استان‌ها را ترک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز