خبرگزاری کار ایران

پزشکیان مطرح کرد:

در ۴۰ سال گذشته شعار دادیم و عمل نکردیم/ روسیه و چین از آمریکا می‌ترسند/ به شهید سلیمانی غبطه می‌خورم

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۶۴۰

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که قیمت نفت بالاتر بود و از طریق فروش بدون مشکل نفت دلار در کشور وجود داشت مشکلات کشور را حل نکردیم و امروز در شرایط سخت اقتصادی به مشکلات بزرگ تری برخورد کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان در نشست فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنگامی‌که دلار داشتیم برای رونق اقتصاد مملکت تلاش نکردیم، گفت: در ۴۰ سال گذشته شعار دادیم و عمل نکردیم.

وی با اشاره به اینکه اگر راه را علمی و تخصصی نرویم هیچ پیشرفتی در کشور رخ نخواهد داد، افزود: حل مشکلات کشور از طریق کارشناسان و متخصصان انجام شدنی است.

پزشکیان درباره مشکلات فعالین اقتصادی گفت: هر هفته با اعضای اتاق بازرگانی تبریز جلسه داریم؛ هر کسی که گفتند به استان آوردیم؛ وزیر، معاون، رئیس سازمان و بسیاری از مسئولان دیگر اما تعجب می‌کنم چرا مشکلات شما را در این جلسات بیان نکرده‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه مشکلات فعالان اقتصادی را پیگیری خواهد کرد، گفت: وظیفه نمایندگان پیگیری مشکلات مردم است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار نیست در هر موردی که تخصص داریم یا نداریم اعلام نظر کنیم، گفت: اگر کشور را به دست متخصصان ندهیم اوضاع کشور تغییری نخواهد داشت، با حرف زدن‌ها مملکت درست نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد دنیا تغییر کرده است، گفت: امروز زمان این نیست که با من میدانم‌ها جلو رفت باید کار را به دست کاردان بسپاریم.

مسعود پزشکیان با بیان اینکه صنعتکاران اولویت های خودرا لیست بندی کنند تا مسئول مربوط را به استان دعوت کنیم تا مشکلات را حل کنند، گفت: دکتر همتی را به استان دعوت کردیم تا مشکلات بانکی استان پیگیری شود اما اتاق بازرگانی مشکلات صنعتکاران را پیگیری نکرده است که امروز از مشکل بانکی سخن می‌گوییم.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روسیه و چین از آمریکا می‌ترسند، گفت: ما با آمریکا در افتادیم و این درافتادن هزینه دارد و باید این واقعیت را قبول کرده و نگویم آمریکا برای ما مشکلی ایجاد نکرده تا برای مشکلات راه حل پیدا کنیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: وقتی آقای روحانی به استان سفر کرد گفتند ۲۶ پروژه برای استان تصویب کردیم من چون میدانستم دولت توان این کار را ندارد گفتم شما دو پروژه استان را با جدییت پیگیری و تمام کنید تا کار مردم حل شود.

پزشکیان با بیان اینکه در دولت قبل در یک سفر ۲۰۰ پروژه تصویب می‌کردند اما هیچکدام‌تحقق نمی‌یافت، گفت: به همین‌دلیل گفتم دو پروژه را پیگیری کنید تا منابع تقسیم نشود و بعد از تکمیل پروژه‌ها سراغ پروژه های دیگر برویم.

وی با انتقاد از اینکه در مملکت به همه چیز پول می‌دهیم و هیچ چیز به دست نمی‌آوریم گفت: مشکل ما نبود افراد متخصص در جایی است که باید باشند.

نماینده مردم تبریز در ادامه با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: عاملی که باعث شد همه مردم برای تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی بیایند مردمی بودن و تخصصی بودن این شهید بود.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: من به شهید سلیمانی غبطه می‌خورم واقعا حیف است چنین آدمی در بستر از دنیا برود. شهید سلیمانی وارد جناح بندی نشد و شاهد بودیم که مردم چگونه خالصانه او را تشییع کردند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز