خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی:

چین و روسیه با ما همکاری می‌کنند / اگر لازم باشد برخی قوانین کسب و کار را موقتا کنار می‌گذاریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۶۴

لاریجانی گفت: کشورهای بزرگی همچون روسیه و چین اعلام کردند که همکاری‌های خود را با ما ادامه خواهند داد. پس نمی‌توان کشور و اقتصاد ما را محدود کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در همایش ملی توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط رئیس مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: ما باید قبل از هر حمایت و دادن تسهیلات بدانیم که قرار است در چه حوزه‌هایی تمرکز داشته و در چه مناطق جغرافیایی و در چه صنعتی اولویت داریم.

لاریجانی گفت: ما باید از چالش به وجود آمده نهایت بهره‌مندی را ببریم و آن را تبدیل به یک فرصت کنیم. برای رسیدن به این مهم یک راه بیشتر نداریم و آن این است که فضای  کسب و کار را آسان کنیم که البته اصلی‌ترین راه برای رسیدن به این فضا تصمیم‌گیری حاکمیت و حکمرانان است. ما در همین زمینه قانون داریم که در آن مواردی همچون تشکیل پنجره واحد و رسیدگی به درخواست‌ها ظرف مدت دو ماه پیش بینی شده اما اینها کافی نیست و هنوز یک سرمایه‌گذار مدت زیادی باید در انتظار صدور تمامی مجوزها بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شما فعالان اقتصادی و صنعتگران باید به ما پیشنهاد دهید که چه قوانینی را مصوب کنید. رئیس کمیسیون صنایع مجلس باید با شما عزیزان ارتباط بگیرد و نقطه نظرها  و درخواست‌های شما را به ما انتقال دهد و به ما بگوید که چه قوانینی نیاز به تغییر یا تصویب دارد، در شرایط فعلی حتی اگر لازم باشد برخی قوانین اداری را برای مدتی کنار خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به منابع کشور و لزوم استفاده از آنها گفت:‌ ما یکی از کشورهایی هستیم که از آفتاب زیادی برخورداریم از طرف دیگر وزیر نیرو اعلام می‌کند که ما پنج هزار مگاوات برق کم داریم. ما در برنامه ششم توسعه تاکید زیادی بر لزوم استفاده از انرژی‌های خورشیدی داشتیم اما امروز اگر کسی بخواهد یک نیروگاه خورشیدی احداث کند  از 10 جا باید مجوز بگیرد، این مسائل سرمایه‌گذار را اذیت می‌کند و باید فکری به حال آن کرد.

لاریجانی ادامه داد: مسائل بانکی، حمایت مالی و ایجاد فضای صادرات نیز مهم است. ما در قانون بودجه تا حدی عوارض به واردات اضافه کردیم تا فرصت خوبی برای صنایع داخلی و صادرات فراهم شود و اکنون نیز با قیمت جدید ارز فرصت خوبی برای صادرات به وجود آمده است هر چند این افزایش قیمت مشکلاتی نیز در پی داشته است.

وی در پایان گفت: ما با 15 کشور همسایه هستیم و کشورهای بزرگی همچون روسیه و چین اعلام کردند که همکاری‌های خود را با ما ادامه خواهند داد. پس نمی‌توان کشور و اقتصاد ما را محدود کرد ما در جلسه سران قوا نیز نیازهای صنعتگران را با توجه به شرایط جدید اقتصادی بررسی خواهیم کرد و تمام توان نظام و برای حمایت از این بخش به کار خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز