خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

قانونمندی در قزوین هزینه‌های اضافی حوادث کار را کاهش می دهد

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۲۳۰

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی می‌توان هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث کار را کاهش داد.

رضا گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، گفت: یکی از اهداف نهایی در بازرسی کار، موضوع پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین ‌نامه‌های قانونی و عاملی است تا هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث کاهش موثری بیابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: از مهمترین مسائل مربوط به کاهش حوادث ناشی از کار است آموزش کارگران و ایمن سازی محیط کار است که می توان با برنامه‌ریزی‌های لازم، دوره‌های آموزشی مناسب و مفیدی را در این زمینه برگزار کرد.

گروسی اظهار کرد: حوادث ناشی از کار در قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی اعلام کرد: چندین کارگاه آموزشی ویژه بازرسان کار در راستای ارتقای ایمنی، بهبود شرایط کار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، تا پایان امسال برگزار می شود.

این مسئول تاکید کرد: حوادث ناشی از کار از گذشته تاکنون وجود داشته و مساله جدیدی نیست و در این راستا باید بازرسان کار با افزایش علم و عمل در راستای کاهش حوادث گام بردارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: با پیشگیری از حوادث به علت منافع بلند مدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار و قدرت تولید و کیفیت، موجب انگیزه کارفرمایان شده و برای کارگران امنیت شغلی را رقم می زند.

گروسی بیان کرد: برای رعایت قواعد و ضوابط مربوط به ایمنی و شرایط فنی و بهداشتی کار طبق ماده ۹۶ قانون کار اداره بازرسی کار موظف است، وظایف تصریح شده را در این قانون به نحو احسن انجام دهد.

وی با بیان اینکه بازرسان کار، ضابط خاص محسوب می‌شوند، افزود: نظارت بر اجرای مقررات ناظر به شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به کارهای سخت، زیان‌آور و خطرناک، نظارت بر اجرای صحیح مقررات قانون کار و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به حفاظت فنی و آموزش مسائل مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران، کارفرمایان و کلیه افراد در معرض صدمات و ضایعات ناشی از حوادث از جمله وظایف بازرسان است.

این مسئول عنوان کرد: همچنین بررسی و تحقیق پیرامون اشکالات ناشی از اجرای مقررات حفاظت فنی و تهیه پیشنهاد لازم جهت اصلاح میزان‌ها و دستورالعمل‌ها مناسب با تحولات و پیشرفت‌های فناوری، رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های مشمول و تجزیه و تحلیل عمومی و آماری این گونه موارد به منظور پیشگیری حوادث جزو وظایف اصلی بازرسان کار است که باید با دقت برای اجرای آنها تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز