خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان خبرداد:

حمایت بهزیستی قزوین از 130 زن خشونت دیده

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۱۲۵

با تاسیس مرکز خانه امن توسط اداره بهزیستی استان تا کنون 130 زن خشونت دیده و فرزندان‌شان مورد پذیرش و حمایت این مرکز قرار گرفته و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

علیرضا وارثی در گفت گو با خبرنگار ایلنا گفت: مرکز خانه امن در شش ماه دوم سال 1396 کار خود را با هدف حمایت از زنان خشونت دیده در دو بخش نگهداری(خوابگاهی) و ارائه خدمات سرپایی(روزانه) آغاز کرد که از ابتدای تاسیس آن مرکز تا پایان شش ماهه نخست سال 1398، 130 زن خشونت دیده و فرزندانشان مورد پذیرش و حمایت این مرکز قرار گرفته‌اند.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار کرد: در راستای توانمندسازی گروه هدف 17117 خدمت تخصصی (روانشناسی، مددکاری،حقوقی، بهداشتی و درمانی، آموزشی و...) ارائه شده است. همچنین از سایر فعالیت های مرکز خانه امن در واحد سرپایی، شناخت مناطق آسیب خیز است که خشونت در آنها بیشتر مشاهده می شود و به تبع آن برگزاری دوره های آموزشی و آگاه سازی در مناطق مذکور و اجرای طرحهایی در راستای کنترل و کاهش خشونت علیه زنان از طریق برنامه های اجتماع محور است.

وارثی افزود: خشونت علیه زنان و دختران از موضوعات پنهان و نادیده گرفته شده در سطح جهان است، این خشونت‌ها معمولا ممکن است به دلیل ترس از فرد آزارگر یا مورد قضاوت قرار گرفتن توسط جامعه گزارش نشوند. عوامل مختلف فرهنگی،  اجتماعی ، اقتصادی و روانی می توانند منجر به خشونت علیه زنان شوند.

وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از خشونت و افزایش ایمنی زنان در مقابل مرتکب خشونت، مرکز خانه امن به عنوان پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان ایجاد شد که این گروه هدف می توانند با خط 123 که مربوط به اورژانس اجتماعی است تماس بگیرند تا مشاوران و مددکاران آموزش‌دیده این مرکز، آن ها را راهنمایی ‌کنند و در‌ صورت نیاز به مراکز مختلف از جمله خانه امن ارجاع ‌دهند و همچنین در صورت نیاز نیز به ‌وسیله اورژانس اجتماعی سیار، کارشناسان این مرکز به محل مورد‌ نظر مراجعه می‌کنند.

این مسئول بیا ن کرد: خشونت خانگی به هر شکلی از خشونت توسط شریک زندگی یا سایر اعضای خانواده صرف نظر از اینکه کجا اتفاق افتاده باشد اطلاق می شود و سایر اصطلاحاتی که استفاده می شوند؛ آزار خانگی، همسر آزاری، خشونت خانوادگی و خشونت شریک زندگی هستند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، انواع خشونت خانگی علیه زنان شامل: خشونت یا آزار فیزیکی مانند کتک زدن، هل دادن، قطع عضو، قتل، خشونت یا آزار جنسی مانند گفتگو درباره مسائل جنسی خارج از عرف، تجاوز، سوء استفاده جنسی، انحرافات جنسی، خشونت یا آزارعاطفی-روانی مانند باج خواهی، توهین، تحقیر، تهدید، در انزوا قرار دادن ، شک، محرومیت و محدودیت اقتصادی مانند از بین بردن استقلال مالی، مصادره اموال، انکار مالکیت بر اموال است.

خانه امن مکانی است جهت اسکان موقت زنان خشونت دیده که در طی اقامت در این مکان از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع مسئله خشونت و آسیب های وارده، به صورت رایگان بهره مند می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز