خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

کار کودکان محصول شرایط اقتصادی و اجتماعی خانواده‌هاست

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۰۷

شهردار تهران گفت: کار کودکان محصول شرایط اقتصادی و اجتماعی خانواده‌هاست و در کلان شهرها آمار خیلی بالایی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حناچی، شهردار تهران در همایش مقابله با کار کودک در ارتباط با حل معضل کار کودک گفت: کار کودکان موضوع بسیار مهمی است و بسیاری از شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد. حل این معضل لازمه حرکت همه جانبه همه دستگاه های مربوط در کشور است. سازمان بین المللی کار و سازمان ملل با توجه به گسترش کار کودک و ترغیب نهادها به مبارزه با این پدیده شوم این روز را معین کرده است.

حناچی در رابطه با آمار کودکان در ایران و جهان گفت: کودکانی که به اجبار یا به اختیار به کار مشغول می شوند کودکان کار نامیده می شوند. کودکانی که کودکی خود را درک نمی کنند.

وی افزود: وجود کودک کار ارتباط مستقیم با فقر در کشور دارد. تعداد زیادی از این کودکان تابعیت ایرانی ندارند و جزو مهاجرین هستند. بسیاری از این کودکان در خیابان کار می کنند و در چهارراه ها فروشنده هستند. تعدادی در کارگاه ها مشغولند و عده‌ای هم متاسفانه در سیستم زباله کشور به کار گرفته شده اند. کار کودکان محصول شرایط اقتصادی و اجتماعی خانواده هاست و  در کلان شهرها آمار خیلی بالایی داریم.

حناچی گفت: خشونت نسبت به کودکان در خیابان از مسائلی است که کودکان کار و جامعه را تهدید می کند و چهره ناامن به شهر می‌دهد.

شهردار تهران در ارتباط با مسئولیت انسانی شهرداری در قبال کودکان کار گفت:  قانونا سازمان بهزیستی متولی این امر است.  شهرداری قانونا مسوولیتی ندارد ولی بنا به مسئولیت انسانی در این مهم شرکت می کند. شهرداری البته از نظر دستگاهی، دستگاه قدرتمندتری است. انجمن های مردم   نهاد در این زمینه تلاش های بسیاری کردند.  البته یکی از وظایف تعریف شده در شهرداری تهران تلاش برای رفع آسیب های اجتماعی است که کار کودکان را نیز شامل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز