خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

کاهش بحران‌های فردی و خانوادگی از اهداف بهزیستی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۴۷

کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات فوری و تخصصی لازم به افراد آسیب دیده اجتماعی یا در معرض آسیب اجتماعی از اهداف کلی مرکز مداخله در بحران بهزیستی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان، گفت: در این مراکز مددکار اجتماعی، روان‌شناس، مشاورحقوقی مستقر هستندودرصورت نیاز به پزشک وروانپزشک ارجاع می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، فرزانه عطایی، معاون اجتماعی بهزیستی زنجان، امروز، یکشنبه(۱۸آبان) با عنوان مطلب فوق گفت: مرکز مداخله در بحران به عنوان یک اورژانس مسائل اجتماعی عمل می‌کند و موارد خشونت‌های خانگی چون کودک آزاری، همسر آزاری و… را پوشش می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان افزود: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند از افراد مشمول مرکز مداخله در بحران بهزیستی هستند.

وی با اشاره به کودکان خیابانی و کار، همسران آزار دیده، دختران و پسران فراری از منزل اظهار داشت: افرادی که در شرایط بحران هستند می‌توانند به صورت خود معرف و یا با معرفی توسط خدمات اجتماعی سیار و خط اورژانس اجتماعی و یا با معرفی از طریق مراجع قضایی، انتظامی و… به مرکز مراجعه کنند.

این مقام از ارائه خدمات به صورت رایگان در مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مرکز پس از پذیرش ارزیابی‌های تخصصی اجتماعی، روان‌شناختی بهداشتی و درمانی و حقوقی تیم تشخیص مرکز با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و متناسب با نوع مشکل مراجع، تصمیم گیری نموده و سپس نسبت به ارائه خدمات تخصصی به افراد اقدام می‌‌شود.

وی در پایان نگهداری دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی در این مراکز را به مدت ۳تا۲۰روز مقدور دانست و تصریح کرد: در این مراکز مددکار اجتماعی، روان‌شناس، مشاورحقوقی مستقر هستندودرصورت نیاز به پزشک و روانپزشک ارجاع می‌شود.

خدمات این مرکز می‌تواند از طریق تماس با خط اورژانس اجتماعی۱۲۳و خدمات سیار اورژانس اجتماعی و همچنین از طریق حضور تیم‌های تخصصی مستقر در سایر سازمان‌ها یا نهادهای ذیربط نیز به افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز