خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت خبر داد:

وجود ۴۵ هزار صنایع کوچک در کشور / ۲۲درصد صنایع کوچک کشور با رکود روبرو است

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۷۵

معاون وزیر صمت از وجود ۴۵ هزار واحد صنایع کوچک در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، محسن صالحی‌نیا امروز در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان تربت حیدریه در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه ۸۴۰ شهرک و نواحی صنعتی در کشور داریم، اظهارکرد: ۴۰۰ ناحیه ‌صنعتی و همچنین حدود ۴۵۰ شهرک صنعتی در کشور داریم .

وی‌گفت: ۲۲درصد صنایع کوچک کشور با رکود روبرو است که برنامه و هدف گذاری هایی در راستای فعال‌سازی و به ظرفیت رساندن واحدها براساس چارچوب انجام شده و در راستای فعال‌سازی واحدهای صنعتی و تولیدی تلاش های گسترده ای صورت گرفته است. 

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی در ۸۴۰ شهرک صنعتی کشور افزود: در واحدهای تولیدی ۸۲۰شهرک درحال بهره برداری و ۹۰۰ شهرک در حال ایجاد در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: ۹۶ درصد واحدهای تولیدی در کشور کوچک هستند.

صالحی نیا از بررسی مشکلات ‌و نیازهای واحدهای صنعتی در کارگروه های رفع موانع تولید استانی و کشوری خبرداد وگفت : تلاش می‌شود تا از همه ظرفیت ها برای رفع نیازهای واحدهای صنعتی استفاده شود.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: مشکل عمده واحدهای تولیدی تامین نقدینگی وزیر ساخت است و با توجه به برنامه ریزی ها امید است تحقق واحدها و ورود مجدد به چرخه تولید آنها را داشته باشیم .

سرمایه گذاری حدود ۱۵ هزار میلیون تومان در ۴۲ واحد صنعتی تربت حیدریه 

در ادامه جلسه فرماندار تربت حیدریه گفت : امروز در ایستگاه شماره دو شهرک صنعتی تربت حیدریه ۵ واحد سوله پیش ساخته با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان افتتاح شد که در زنجیره ساخت واحدهای کوچک ۵ سوله دیگر ساخته می‌شود و درحال حاضر در دو‌ شهرک صنعتی تربت حیدریه ۲۰۰ واحد می‌توانند در ناحیه صنعتی و دو شهرک فعالیت کنند.

علی رستمی بیان کرد: تربت حیدریه از لحاظ توسعه صنعتی و اقتصادی عقب افتاده است با توجه به اینکه ما به سرمایه گذاری اساسی نیاز داریم.

وی تصریح کرد:‍ با هدف پایش و رصد مشکلات  واحدهای تولیدی،جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان  راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در فرمانداری  و برگزاری جلسات  کارگروه تسهیل با هدف حمایت از تولییدکنندگان روند صدور مجوز را تسهیل و مشکلات فراروی صنعتگران را در چارچوب قانون مرتفع  خواهیم کرد.

رستمی گفت:این یک گام مهم برای تسریع در انجام سرمایه گذاری است و فرایندهای صدور مجوز در دستگاه های اجرایی باید به نحوی تدوین و اجرایی شود که در کمترین زمان پاسخ قانونی به متقاضیان داده شود و مدیران واحد های تولیدی و صنعتی می توانند در خصوص توسعه و یا پیگیری مشکلات حوزه کاری  خود با مراجعه به اتاق پنجره واحد مستقر در دفتر اقتصادی فرمانداری نسبت به درخواست خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز