خبرگزاری کار ایران

دکتر شیخ خبر داد:

نمایشگاه استانی موزه کتاب و میراث مستند ایران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۲۶۶

مدیر منطقه جنوب شرق سازمان اسناد ملی و کتابخانه ملی گفت : این نمایشگاه از ۱۸ آذرماه لغایت ۲۸ اذرماه سالجاری در محل کتابخانه ملی در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، دکتر شیخ مدیر منطقه جنوب شرق سازمان اسناد ملی و کتابخانه ملی در نشست با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در راستای معرفی گذشته پرافتخار کشور به خصوص معرفی مفاخر فرهنگی سلسله نمایشگاه‌هایی در محل کتابخانه ملی کشور در تهران برگزار می شود که هفتمین نمایشگاه با عنوان خراسان سرزمین خورشید ویژه  خراسان رضوی خواهد بود.

وی افزود در حال حاضر بیش از ۴ میلیون سند ارزشمند در این کتابخانه نگهداری می‌شود و مقرر شده تا در نمایشگاه‌های مربوط به هر استان اصل اسناد معتبر در معرض دید عموم گذاشته شود .

وی تصریح کرد: قدمت ، زیبایی وسالم بودن اثر شاخصه های مدنظر دربه نمایش گذاشتن اسناد خواهد بود .

دکترشیخ افزود: تعداد ۴۵ نسخه خطی وچاپ سنگی نفیس مربوط به اندیشمندان ،  شعرا ، فرهیختگان و خردمندان از جمله قدیمی ترین سند نسخه کلیات عطار متعلق به سال ۸۴۷ هجری قمری است .

وی افزود : در حوزه معاصر ۳۰ اثر بویژه از مقام معظم رهبری و اسناد افرادی همچون آشتیانی  ، کدکنی و ملک الشعراء بهار و برخی دیگر از فرهیختگان  نیز به نمایش در خواهند امد .

مدیر منطقه جنوب شرق کتابخانه ملی همچنین گفت: ۳۵ سند ارزشمند که قدیمی ترین آن حکم شاه عباس در خصوص املاک مشهد متعلق به ۴۲۳ سال قبل و همچنین دست نوشته مقام معظم رهبری در ۱۳۷۰/۲/۱۸ و اسناد غیرکتابی دیگر هستند .

وی افزود: این نمایشگاه از ۱۸ آذرماه لغایت ۲۸ آذرماه سالجاری در محل کتابخانه ملی با حضور مسئولان و چهره های فرهیخته و سرشناس ادبی و فرهنگی و سیاسی در تهران برگزارخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز