خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی موسسه رازی:

فشار برای خصوصی‌سازی موسسه رازی به ضرر کشور خواهد بود/ تهدیدها موسسات تحقیقات را از تصمیم گیری عقب می اندازد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۱۵۴

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی موسسه رازی گفت: فشار برای خصوصی‌سازی موسسه رازی به ضرر کشور خواهد بود.

به گزارش ایلنا، مجتبی محرمی امروز در همایش پدافند غیر عامل زیستی با عنوان اینکه اکثر واکسن های انسانی در موسسه رازی تولید می شود، اضافه کرد: بیش از 90 درصد واکسن های دامی و 30 درصد واکسن های طیور کشور در موسسه رازی ساخته می‌شود. 

وی افزود: تحقیقات دامپزشکی کشور را موسسه رازی به دوش می‌کشد و نتایج تحقیقات این موسسه در تمامی حوزه ها به کارگرفته می شود و در فناوری‌های بیولوژیک سد دفاعی کشور در برابر آسیب های دفاعی فعالیت دارد و با بیماری ها در کشور مقابله می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه تامین زنجیره غذایی کشور برعهده موسسه رازی است، افزود: توان موسسه رازی برای حفظ سلامت کشور در شرایط فعلی کمتر از سایر حوزه ها نیست لذا یکی از نکات مهم در پدافند غیر عامل کشور این است که  دارایی های خود را شناسایی کنیم.

محرمی با بیان اینکه موسسه تحقیقات رازی از طرف دوستان ناآگاه و دشمنان دانا مورد تهدید قرار می‌گیرد، گفت: دشمنان دانا ما را در تحریم بین المللی قرار دادند و این موجب شده در تامین منابع اولیه خود و نیاز های ابتدایی دچار مشکل شویم. 

محرمی گفت: مسئولان این مرکز خدمات بسیار بزرگی را انجام دادند که نیازهای اولیه خود را تامین کنیم؛ پیش‌بینی ها و آینده‌نگری‌ها اتفاق افتاده است و طییعتا نقص هایی وجود دارد که باید مرتفع شود. 

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه رازی گفت: در حوزه داخلی نیز با تهدید هایی همچون مشکلات جدی در سیستم های داخلی نیز مواجه هستیم، برای مثال می‌توان به مشکلات موجود در شهرداری، اداره ای مالیات و دارایی و یا سایر مراکز همچون مترو اشاره کرد.

وی افزود: در کنار ارائه خدمات به کشور و دامپزشکی توسط خود دامپزشکی و یا حتی وزارتخانه مربوطه برای تامین منابع اولیه دچار مشکل می‌شود، برخی نیز فشار خود را برای خصوصی سازی این موسسه به کار گرفتند که کامل به ضرر کشور خواهد بود. 

محرمی با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل کشور باید کمیته تشکیل دهد و در رابطه با سد دفاعی موسسه رازی به بررسی شرایط بپردازد، گفت: باید بدانیم چه تهدیدهایی در داخل و خارج کشور برای ادامه فعالیت های موسسه رازی وجود دارد. این تهدید ها موسسه را از برنامه ریزی های آینده و تصمیم گیری های آتی عقب می اندازد، نوسازی این موسسه و پرکردن خلا های موجود در کشور توسط سرم سازی رازی باید به کمک سازمان پدافند غیر عامل انجام شود. 

وی با اشاره به اینکه موسسه سرم سازی رازی توانمندی بالایی در تولید انواع سرم دارد، گفت: منابع ما محدود شده است اما باید از ظرفیتی به نام موسسه رازی در کشور نهایت استفاده را بکنیم. 

محرمی گفت: برخی سعی دارند تحت عنوان خصوصی سازی سعی دارند موسسه رازی را تضعیف کنند، با ظاهر زیبا سعی دارند اهداف زشت خود را پیش ببرند، به آن ها پیشنهاد می کنیم در فضاهایی استفاده کنند که بلا استفاده مانده است.

وی افزود: برخی از فشار های داخلی شایعه پراکنی هایی مبنی بر این است که موسسه رازی فروخته شده و یا دیگر فعالیت جدی ندارد. 

محرمی با اشاره به اینکه می‌خواهند موسسه رازی را خلع سلاح کنند، گفت: دشمن آگاه اگر بداند در سرم سازی ضعیف هستیم دیگر به ما سرم نمی فروشند. 

محرمی در پایان افزود: ده میلیارد دز واکسن وارد کشور می شود در حالی که موسسه رازی در بهترین شرایط نتوانسته است سالی تنها بیش از ۴ میلیارد دز واکسن تولید کند؛ اما اگر شرایط و فشارها نباشد قدرت تولید بیشتر واکسن در این موسسه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز