خبرگزاری کار ایران

ضرورت گسترش مراودات بین المللی برای برپایی همایش‌های علمی در موسسه رازی

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۰۶۰

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از دعوت متخصصان و محققان بین المللی برای برگزاری سخنرانی های علمی، خبر داد و گفت: تقویت مراودات بین المللی و گسترش حضور موسسه در مجامع جهانی از اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی است.

به گزارش ایلنا، علی اسحاقی با اشاره به برگزاری سخنرانی های علمی با حضور اساتید برجسته از کشورهای آلمان و ایتالیا در موسسه رازی، گفت: در چند سال اخیر با توجه به سیاست توسعه روابط بین المللی موسسه رازی، از حدود 20 متخصص شناخته شده جهانی در حوزه فعالیت های تشخیصی مرتبط با حوزه کاری موسسه برای حضور و برگزاری کارگاه های آموزشی و سخنرانی علمی دعوت شده است.

 وی افزود: این برنامه ها علاوه بر تقویت مراودات بین المللی، زمینه حضور و بازدید محققان داخلی از فعالیت مراکز بین المللی را فراهم کرده و به واقع نوعی سرمایه گذاری در جهت اهداف سازمانی موسسه رازی و اجرای طرح های مشترک  با مراکز معتبر بین المللی است.

اسحاقی با اشاره به حضور "هلموت هات زل" از آلمان و "سکی" از کشور ایتالیا برای حضور در کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در کرمان، یادآور شد: این دو محقق نیز به دعوت موسسه رازی برای حضور و سخنرانی در کنگره بیستم به ایران آمدند و با اتمام کنگره از آنها دعوت شد با حضور در موسسه در خصوص فعالیت های تشخیصی به سخنرانی و برگزاری کارگاه آموزشی  بپردازند.

وی اضافه کرد: در روزهای گذشته دو کارگاه آموزشی برای محققان و اعضای هیئت علمی موسسه رازی، با سخنرانی هات زل و دکتر سکی در مورد بیماری های کلامیدیا، کمپیلوباکتر، مقاومت میکروبی، سالمونلا و این گروه از پاتوژن‌ها که در حیات وحش هستند و جزء بیماری های مشترک (زئونوزها) محسوب می شود، برگزار و همچنین مباحثی درباره همکار های علمی بین المللی مطرح شد.

 رئیس موسسه رازی همچنین از برنامه بهینه سازی آزمایشگاه های تخصصی موسسه رازی خبر داد و اضافه کرد: آشنایی با عملکرد آزمایشگاه های مرجع و رفرانس سازمان جهانی بهداشت دام در اروپا، مرور استانداردها، اهداف، روش کار و تکنیک های جاری در این آزمایشگاه ها، از دیگر اهداف دعوت از محققان و متخصصان شاغل در آزمایشگاه های مرجع جهانی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز