خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد:

بهره برداری از 500 پروژه در استان با اعتبار 25 هزار میلیارد/ سفر 19 آبان رئیس‌جمهور به یزد

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۰۲۷

استاندار یزد با اشاره به سفر رئیس جمهور به یزد و تشریح برنامه های این سفر گفت: در این سفر 500 پروژه با اعتبار 25 هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست خبری تشریح برنامه های سفر رئیس جمهور به یزد اظهار داشت: پروژه های قابل بهره برداری در کل استان و تمامی شهرستان ها هستند و مواردی است که به لحاظ ریالی چشمگیر بوده و تنوع خوبی دارد که بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور 19 آبان ماه به یزد سفر خواهد کرد ادامه داد: از جمله برنامه های رئیس جمهور در این سفر تجمع مردمی در میدان تاریخی امیرچخماق و سخنرانی برای مردم است که در ساعت 9 صبح انجام خواهد شد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برنامه های این سفر افتتاح پروژه های عمرانی و اقتصادی است که به صورت حضوری خواهد بود اضافه کرد: حضور برای افتتاح پروژه های شهرستانی نیز منوط به بررسی های نهایی است که از سوی دفتر ریاست جمهوری در حال انجام است و تا چند روز آینده قطعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسه ای با عنوان "توسعه استان" نیز خواهیم داشت اظهار داشت: عصر روز یکشنبه با حضور مدیران، منتخبان و نخبگان استان با رئیس جمهور این نشست برگزار خواهد شد و برخی پروژه های قابل بهره برداری هم به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح می شود و پس از آن نیز نشستی با حضور خبرنگاران تشکیل می شود.

استاندار یزد در خصوص تمهیدات و مقدمات سفر نیز عنوان کرد: جلسات متعددی برگزار شد و هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه صورت گرفته و با وزارتخانه ها و نمایندگان آن ها نیز بررسی های لازم شده است که نتیجه این اقدامات نشست دیروز در تهران بود که در نهاد ریاست جمهوری در خصوص سرمایه گذاری ها و با حضور مدیران عالی بانک ها و موسسات اقتصادی بود.

وی با بیان اینکه فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ارائه شده تصریح کرد: به طور کم سابقه ای با همراهی موسسات مالی و اعتباری و بانک ها همراهی شدیم و جدولی از تامین اعتبارات مورد نیاز استان و پروژه های آن مورد تایید نظام بانکی قرار گرفت که قطعا تحرک خوبی در استان ایجاد خواهد کرد اما رقم نهایی آن در سفر رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده تا جایی که امکان‌پذیر است، بر مبنای راهبردهای توسعه متوازن، در تصویب پروژه‌های عمرانی استان، مناطق کم‌تر برخوردار مورد توجه باشند.

طالبی از انعقاد 15 تفاهم نامه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی و نهادهای عمومی است که در این سفر خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها به غیر از پروژ‌ه‌های مختلفی است که برای افتتاح در این سفر در نظر گرفته‌ شده‌اند و به عنوان جمع بندی سفر به امضا می‌رسند.

وی از سفر معاونان رئیس جمهور و وزرا به تمام شهرستانهای یزد خبر داد و افزود: امیدواریم که با حضور رئیس جمهور و وزرا و معاونین بتوانیم موضوعات اساسی و اصلی استان را مورد توجه قرار دهیم و از این فرصت برای یک جهش بسیار خوب در فرآیند توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص اشتغال استان یزد، تمرکز اصلی مسئولان در این سفر ساماندهی وضعیت اشتغال خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز