خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد مدیریت بحران آبیک مطرح شد؛

آخرین اخطار فرماندار به مدیریت شهری آبیک و خاکعلی/ یدک کشیدن نام رئیس هنر نیست/ لزوم آمادگی دستگاه ها برای مقابله با بحران‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۷۳

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به آخرین اخطار به مدیریت شهری شهرهای آبیک و خاکعلی گفت: اولویت کار شهرداری ها، مردم و ارائه خدمات به آنها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک با اشاره به آخرین اخطار به مدیریت شهری شهرهای آبیک و خاکعلی و تاکید بر رها کردن مسائل حاشیه ای، سیاسی کاری و ترک اقدامات غیرمرتبط با حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: شهرداری‌های آبیک و خاکعلی در بدیهی‌ترین خدمات از جمله ارائه خدمات شهرداری به مردم عاجز  هستند.

وی افزود: چهار ماه است که پرسنل خدمات شهری شهرداری آبیک حقوق دریافت نکرده اند در حالی که برخی کارکنان شهرداری ۱۲۰ ساعت اضافه کاری دریافت می‌کنند.

فرماندار شهرستان آبیک خطاب به اسماعیل عبادی رییس شورای شهر آبیک بیان کرد: مسئولیت اداره شهر  و نظارت بر عملکرد شهرداری بیشتر متوجه شماست گرچه مابقی اعضای شورای شهر آبیک هم مسئولیت دارند اما شما در راس هرم نظارت قرار دارید.

احمدپور اضافه کرد: حدود دو سالی است در شهر خاکعلی حتی یک پروژه عمرانی هم  اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه اولویت کار شهرداریهای آبیک و خاکعلی رسیدگی به امور مردم نیست، خاطر نشان کرد: امور عمرانی هم در این دو شهر در جایگاه ضعیفی قرار دارد؛ رای مردم به شوراها امانتی در دست آنهاست و شهردار و سرپرست شهرداری شدن افراد هم  توسط شوراها صورت می‌گیرد که باید مدیریت شهری آبیک و خاکعلی در عملکرد خود تجدید نظر کنند.

این مسئول با اشاره  به وجود ۲۵ شهرداری در استان قزوین تصریح کرد: ۱۵ شهرداری در استان فعال هستند و پروژه های عمرانی اجرا می‌شود اما از اجرای پروژه در شهرداری‌های آبیک و خاکعلی خبری نیست.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: اینکه شهرداری آبیک از اجرای پروژه ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی احداث کانال عرضی از ضلع شمالی به جنوبی عاجز بوده، درد است پس چگونه ماهانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

پول دولت صرف هزینه‌های جاری مختلف می‌شود

احمدپور با اشاره به عدم پیگیری برخی از مسئولین شهرستان آبیک از ادارات کل خود در زمینه جذب اعتبارات  ادامه داد: برای بعضی مدیران، کار برای مردم تعریف نشده در حالی که از امکانات دولتی استفاده می کنند و ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر اداره را ترک می‌کنند و فقط اسم رییس را یدک می کشند که هنر نیست و خیانت به نظام، خون شهدا و مردم محسوب می‌شود،مدیر مسئولیت قبول کرده و باید به نحو احسن وظایف خود را انجام دهد.

وی اضافه کرد: ۶ ماه از سیل امسال  گذشته اما نسبت به ترمیم و بازسازی پل مقابل شرکت پتروشیمی و پل روستای شهرآباد بخش بشاریات شهرستان آبیک اقدامی نشده و با بارشهای شدید و وقوع سیل در این روستا فاجعه به بار خواهد آمد.

این مسئول با اشاره به حجم وسیعی از تخریب رودخانه روستای انجیلاق به دلیل برداشت غیرمجاز شن و ماسه به عمق ۱۶ متر و خارج از ضوابط بهره برداری و دپوی شن و ماسه بر اثر سیل فروردین ماه امسال اذعان کرد: سودجویی و رانت چند شرکت از این مهم موجب شد به ایستگاه پمپاژ  آب روستای انجیلاق خسارت وارد شود در حالی که هیچ خدماتی از چند شرکت عاید مردم نشد.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: جانمایی ایستگاه پمپاژ در دل بستر رودخانه روستای انجیلاق کار کارشناسی و منطقی نبوده و در زمان وقوع سیل احتمال آسیب وجود دارد.

احمدپور بر آمادگی مسئولین دستگاههای مختلف شهرستان آبیک برای مقابله با  بحرانهای احتمالی سیل تاکید و خاطرنشان کرد: از محل آبگرفتگی ها باید مدیریت منابع آب صورت گیرد و رودخانه‌ها و کانالها لایروبی شود.

احمدپور متذکر شد: هیچ مدیری بدون اجازه  فرمانداری شهرستان آبیک حق خروج از شهرستان و مرخصی را ندارد مگر در مواقع اضطراری باشد که باید جانشین معرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز