خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف مشهد مطرح کرد:

استقرار 5 پایگاه موقت برای بازرسی و دریافت شکایات در اطراف حرم رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۴۷

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در اطراف حرم رضوی پنج پایگاه موقت را برای بازرسی، نظارت و دریافت شکایات راه‌اندازی کردیم که این پایگاه‌ها در خیابان بهجت، عرصه میدان شهدا، فلکه آب، شیخ طوسی و ابتدای خیابان طبرسی جنوبی و پایگاه مرکزی در بلوار سازمان آب هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمود بنانژاد در خصوص اقدامات نظارتی اتاق اصناف برای این دهه، اظهار کرد: ما در طرح نظارتی دهه آخر صفر، کار اصلی خود را رسما از ابتدای آبان شروع کردیم اما به صورت غیر رسمی از حدود یک ماه پیش برنامه‌ریزی برای واحدهای صنفی اطراف حرم و منطقه ثامن انجام شد تا زمینه‌ساز طرح اصلی ما شود.

وی افزود: تمام واحدهای صنفی اطراف حرم و ثامن را به درج قیمت و صدور فاکتور برای مشتریان ملزم کردیم. تمام واحدهای صنفی را از طریق اتحادیه‌های صنفی اطلاع‌رسانی کردیم و بازرسان خود ما به صورت ارشادی به واحدهای صنفی رفتند، بنابراین اطلاع‌رسانی‌های بسیار گسترده‌ای انجام شد که تمام واحدهای صنفی اطراف حرم و منطقه ثامن به صورت ویژه و نیز داخل شهر را ملزم کردیم که کالاها باید درج قیمت داشته و در دید مشتری باشد.

بنانژاد ادامه داد: صدور فاکتور برای تمام مشتری‌ها را نیز الزامی کردیم. یک ماه روی این موضوع کار نمودیم که در حال حاضر اطراف حرم از نظر اتیکت قیمت اوضاع مساعدی دارد. این زمینه‌سازی برای طرح اصلی بود که از روز چهارشنبه، اول آبان شروع شد.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه اطراف حرم پایگاه‌های موقت را برای بازرسی، نظارت و دریافت شکایات راه‌اندازی کردیم و همکاران ما با ظرفیت کامل نیروهای بازرسی در آنجا مستقر هستند، عنوان کرد: پنج پایگاه در خیابان بهجت، عرصه میدان شهدا، فلکه آب، شیخ طوسی و ابتدای خیابان طبرسی جنوبی دائر بوده و همکاران ما در این پایگاه‌ها هستند. پایگاه مرکزی در بلوار سازمان آب قرار دارد که همکاران ما در آن مستقر هستند.

وی اضافه کرد: 32 تیم بازرسی را با کمک کارشناسان اتحادیه‌های صنفی تشکیل دادیم که این تیم‌ها در اطراف حرم مستقر هستند. ساعت کاری را افزایش دادیم که از 9 صبح تا 9 شب است، همکاران ما حضور دارند و در مبادی ورودی شهر در ملک‌آباد و جاده قوچان در روز 29 مهرماه همکاران ما در مسیر زائران پیاده حضور خواهند داشت و واحدهای صنفی مبادی ورودی شهر را کنترل می‌کنند.

بنانژاد خاطرنشان کرد: گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی و بهداشت هماهنگ کردیم، در حوزه سلامت و امنیت غذایی نیز گشت‌های مشترک انجام می‌دهیم. کارشناسان اتحادیه‌ها نیز حضور دارند و بیشتر در زمینه نظارت با نانوایی‌ها، رستوران‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها است. در حوزه سوغات نیز به صورت تخصصی بازرسی انجام می‌دهیم. 40 گشت مشترک را نیز پیش‌بینی کردیم که با کارشناسان اتحادیه‌ها انجام می‌دهیم.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص دریافت شکایات زائران و مجاوران، گفت: اگر زائران و حتی مجاوران شکایتی داشته باشند می‌توانند به پایگاه‌های ما مراجعه کنند که در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری می‌شود. اگر زائران و مجاروان از واحد صنفی شکایت داشته باشند می‌توانند با شماره تلفن 31730 و شماره پیامک 3000134124 در تماس باشند و ما سریعا به همکاران منتقل می‌کنیم، شکایت آن‌ها را بررسی کرده و نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کالاهای اساسی اقداماتی داشیم و ورود پیدا کردیم تا قیمت کالاها بیش از اندازه بالا نرود، تصریح کرد: افرادی در تامین کالاها همکاری کرده و تا حد امکان کالاها را در واحدهای صنفی توزیع می‌کنند. امسال هیچ کمبود کالایی گزارش نشده و به هیچ عنوان کمبود کالا در سطح عرضه نداریم. قیمت مرغ از قیمت مصوب کشوری پایین‌تر بوده و فراوان است، گوشت نیز همین وضعیت را دارد. قیمت کاهش یافته و از همه مهم‌تر کمبودی نداریم. پیش‌بینی شده که امسال مشهد بیشتر از سال‌های گذشته میزبان زائران خواهد بود اما اطمینان می‌دهیم که کمبودی در بحث کالایی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز