خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی خبر داد:

تا دوسال آینده 75 درصد روستاهای سرخس گاز رسانی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۲۶

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا دوسال آینده 75 درصد روستاهای سرخس گاز رسانی می‌شوند، از تخصیص 87 میلیارد تومان اعتبار پروژه انتقال گاز به 30 روستای پر جمعیت این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرخس، سید احسان قاضی زاده هاشمی درحاشیه بازدید میدانی از روستاهای حوزه مرزداران با اشاره به پروژه های گاز رسانی درحال اجرای  شهرستان گفت: تا پایان دوره نهم مجلس شورای اسلامی 35 درصد روستاهای سرخس از نعمت گاز برخوردار بودند. اما با تلاشهای صورت گرفته طی این مدت، 5 روستای پر جمعیت حوزه مرکزی (شیر تپه ،سنگر، صمد آباد، کلاته مره ای و نوروز آباد) از این نعمت برخوردار شدند و ازابتدای سال جاری نصب علمک ها درحال اجراست.

وی با بیان اینکه در بحث گاز رسانی کماکان مشکلاتی در سطح شهرستان داریم افزود: در همین راستا پیگیر اتصال گازرسانی به  سه روستای زالوغال، شورلق وچکودر نیز بودیم که کلنگ آن در شهریور 96 به زمین زده شد و بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در ماه آینده نعمت گاز، گرما بخش خانه ها اهالی این روستاها باشد.

 نماینده حوزه انتخابیه سرخس با وعده گاز رسانی به 30 روستای باقی مانده تا دو سال آینده یاد آور شد: هم اکنون چهار روستا در بخش مرکزی و26 روستا در بخش مرزداران فاقد گاز هستند که با تلاش های صورت گرفته مجوز گاز رسانی آنها با اعتبار87 میلیارد تومان اخذ و در ماه آینده با حضور مسئولان استانی و منطقه مراسم کلنک زنی آن انجام وپیمانکار فعالیت خود را شروع خواهد کرد. 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در دهستان کل بی‌بی 6 روستای جهانگیر، یکه بید پایین، یکه بید بالا، درخت بید سفلی، درخت بیدعلیا و چنار سوخته، بعلت جمعیت کم و پراکندگی مناطق و دو روستای چشمه شور و کاریزک که بالای 25 خانوار هستند، فاقد گاز هستند که تلاش می شود موانع گازدار شدن آنها هر چه زودتر برداشته شود تا بتوانیم بعد از چهل سال پرونده گازرسانی به شهرستان سرخس بسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز