خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش خانواده و استاندارد در آستارا

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۴۰۱

به مناسبت هفته استاندارد در آستارا همایش خانواده و استاندارد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر آستارا به مناسبت هفته استاندارد، همایش خانواده و استاندارد با شعار: «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم» در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 ساسانیان،معاون استاندار آستارا  در ابتدای جلسه ضمن تبریک هفته استاندارد گفت: استاندارد به معنی نظم و قاعده و شاخص است. بنابراین وقتی برچسب استاندارد بروی کالایی زده می شود یعنی اینکه کالای مورد نظر از دیگر کالاها فرق می کند و دارای اصالت کالایی است.

کارشناس اداره استاندارد افزود: اما ممکن است بر روی کالاهای تقلبی نیز مارک استاندارد خورده باشد که در آن صورت باید به کد ۱۰ رقمی  زیر علامت استاندارد توجه شود تا از اصل بودن کالا مطمئن شد ولی اگر سودجویان این شماره را هم زیر علامت قید کرده باشند باید جهت حصول اطمینان از اصل بودن کالا کد ۱۰ رقمی را به سر شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرد‌.

وی ضمن تقبیح عرضه کالاهای غیر استاندارد توسط برخی در سطح شهر نیز گفت: از شهرداری ها و ماموران سد معبر و اداره بهداشت انتظار داریم که با عرضه کالاهای غیر استاندارد بخصوص از عرضه مواد غذایی تقلبی به‌شدت جلوگیری کنند.

ساسانیان در پایان از وجود شعبه های تشخیص استاندارد حلال و تراریختگی و اصالت سنجی کالا در اداره استاندارد خبر داد و ضمن اشاره به دردسرها و پشت پرده های مبارزه با تولید کالاهای تقلبی گفت: استاندارد به تنهایی نمی تواند در سلامت کالاهای موجود در جامعه موثر واقع شود و قطعا و یقینا مردم هم در این امر خطیر ما را یاری کنند چرا که مردم در این راه خطیر بازوان توانمند ما هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز