خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان همدان خبر داد:

بازرسی 5300 واحد صنفی در راستای اجرای طرح طاها

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۲۰۳

مدیرکل استاندارد استان همدان از انجام 5300 بازرسی از واحدهای صنفی استان در راستای اجرای طرح طاها در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، سیدسعید میرنظامی مدنی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از طرح‌هایی که به صورت ویژه توسط این اداره کل اجرا می‌شود، اجرای طرح "طاها" است، اظهار کرد: حفظ و ارتقای کیفیت محصولات، سلامت عمومی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جامعه از اهداف اجرای طرح طاها است.

میرنظامی مدنی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این طرح ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد است، افزود: در راستای اجرای طرح طاها از ابتدای سال تاکنون 5300 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدن صورت گرفته که تا پایان سال تعداد اصناف بازرسی شده به 6700 مورد خواهد رسید.

وی ادامه داد: از مجموع 5300 فروشگاه و مغازه ای که مورد بازرسی قرار گرفته است تعداد 567 مورد کالای فاقد علامت استاندارد محرز شده است.

وی تصریح کرد: در بازرسی های اولیه به واحدهای صنفی دارای کالاهای فاقد علامت استاندارد، اطلاع رسانی در خصوص قوانین و تذکر جهت عودت و عدم تکرار فروش اجناس فاقد علامت استاندارد داده شده و تعهد کتبی اخذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه عموم مردم در هنگام خرید به علامت استاندارد ایران توجه کنند، تصریح کرد: مالکین واحدهای صنفی از خرید و فروش کالاهایی که بایستی قانوناً نشان استاندارد داشته باشند ولی بدون نشان به بازار عرضه می شوند اکیداً خودداری نمایند در غیر این صورت به عنوان متخلف به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز