خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان:

مسجد مهم‌ترین کانون انقلاب اسلامی ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۳۷

برای استمرار نظام جمهوری اسلامی باید مشارکت بیشتر مردم در جامعه همراه با وحدت و همدلی را محقق کنیم.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان از برگزاری یک هزار برنامه همزمان با دهه فجر در مساجد سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر نقش مساجد در پیروزی انقلاب اظهار کرد: در اوایل انقلاب مساجد هسته اصلی شکل گیری مبارزات مردمی بودند.

وی ادامه داد: مساجد به‌عنوان مراکز آغازین شکل گیری انقلاب‌ها و حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم و ستم به ویژه در دوران معاصر، نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه مسجد مهم‌ترین کانون انقلاب اسلامی ایران است، گفت: برای استمرار نظام جمهوری اسلامی باید مشارکت بیشتر مردم در جامعه همراه با وحدت و همدلی را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: باید جشن‌های انقلاب در مساجد برگزار شود تا بتوانیم نقش مساجد در انقلاب را احیا کنیم.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب از برگزاری یک هزار برنامه در مساجد سراسر استان در راستای گرامیداشت دهه فجر خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۰ برنامه شاخص است.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۰۰ سلسله نشست پرسش و پاسخ پیرامون نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی در سطح مساجد استان دایر می‌شود.

حجت الاسلام پورابراهیم به طرح ارائه خدمات به بانوان در مساجد همزمان با ایام الله دهه فجر اشاره کرد و اذعان داشت: آگاه سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حضور گروه‌های ماما، پرستار و روان‌شناس در مساجد، غربالگری سرطان‌های شایع زنان، ارائه خدمات مشاوره پزشکی و روان‌شناسی، تست قند خون و فشار خون، آموزش امداد و سوانح، ویزیت رایگان بانوان، اموزش تعمیرات اتو خشک و بخار از آموزش‌های ارائه شده در این طرح به بانوان است.

وی به دیگر برنامه‌های کمیته مساجد در دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدا به همت کانون‌های مساجد، افتتاح کانون و کتابخانه، مسابقه کتابخوانی، اهداء قرآن، چاپ روزشمار انقلاب اسلامی، مسابقات حفظ و ترتیل آیات قران، محفل انس با قرآن، برگزاری نشست‌های بصیرتی در مساجد، جشن جوانه‌های انقلاب، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز