خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از ٢۵٣ میلیارد ریال کالای قاچاق در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۷۹۰

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: از سال گذشته تا کنون مبلغی معادل ٢۵٣ میلیارد ریال در حوزه کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سرهنگ حسین دهقانپور در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته ناجا گفت: امسال با شعار پلیس هوشمند امین مردم است سعی می‌کنیم در طول سال با رویکرد اجتماعی و پلیس جامعه محور پیش رویم تا جامعه ای آرام و امن داشته باشیم. 

دهقانپور با اشاره به اینکه سال گذشته ١٣ هزار و ۴۶٢ گواهینامه صادر شد، در خصوص تخلفات راهنمایی و رانندگی چنین اعلام کرد: پلیس با استفاده از ١۶٧ دوربین امنیتی و ترافیکی در سطح شهرستان یک هزار و ۴٨٣ مورد عبور از چراغ قرمز، ١٩ هزار و ٩٢٠ مورد نداشتن کمربند ایمنی، ٢هزار و ٩٠٠ مورد عبور از محل ممنوع، ٣هزار و 700 مورد استفاده از تلفن همراه را ثبت و اعمال قانون شده است. 

وی درباره سرقت های ثبت شده بیان داشت: در حوزه پلیس آگاهی ۵٩٠ نفر مالخر و سارق و ٢٠ باند مهم سرقت دستگیر شدند همچنین باید به این نکته اشاره کرد با توجه به سال گذشته سرقت در سطح شهرستان کاهش یا افزایشی نداشته اما نسبت به ۶ماه سال قبل کمترین افزایش ١٠ درصدی را در استان شهرستان نیشابور داشته و ٨٠ درصد اموال سرقتی کشف شده است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی و احتکار مبلغی بالغ بر ١٣ میلیارد ریال کشفیات داشته ایم، ادامه داد: از سال گذشته تا کنون ١١ مورد قتل، ٣٢ مورد آتش سوزی عمدی و ١٧ مورد تجاوز به عنف صورت گرفته است. 

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور عنوان کرد: در حوزه کشفیات ٣۴٠ کیلوگرم انواع مواد مخدر و همچنین حمل مواد با ١١٨ دستگاه ماشین سنگین و سبک کشف شده است. در این خصوص یک هزار و ۵۶٨ نفر دستگیر شدند که طبق این آمار ١۴٩٨ نفر مرد و ٧٠ نفر خانم می باشد. 

سرهنگ دهقانپور با توجه به جرایم سایبری چنین توضیح داد:  افزایش ٢و نیم برابری در همه موضوعات داشته ایم که عمده این تخلفات برداشت از حساب های اینترنتی است و ۴۵٧ وقوع جرم کشف شد در این خصوص ٣٨٢ پرونده تشکیل و ٧٠ نفر دستگیر شدند. 

وی با اشاره به نزاع های دسته جمعی گفت: نسبت به سال گذشته ۵درصد افزایش نزاع های دسته جمعی را شهرستان نیشابور داشته با این تفاوت که پارسال ۴۴ مورد و از ابتدای امسال ۴۶ مورد اعلام شده است. 

وی در پایان اظهار کرد: به مناسبت هفته ناجا خودرو و موتورسیکلت هایی که به علت تخلف در پارکینگ متوقف و جریمه شده اند می‌تواند با مراجعه طی این هفته از ٣٠ درصد تخفیف جریمه بهره مند و وسیله نقلیه خود را از پارکینگ ترخیص کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز