خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز فصل برداشت؛

۷ هزار تن انار در کردستان تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۹۵

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هزار بهره‌بردار با آغاز فصل برداشت انار، کار برداشت این میوه از انارستان‌های خود را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا، مهدی فتحی در این باره اظهار داشت: از این تعداد ۷۰۰ بهره بردار در شهرستان سروآباد کار تولید و برداشت انار را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این استان ۳۷۵ هکتار انارستان وجود دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود هفت هزار و ۴۲۸ تن انار امسال برداشت شود.

فتحی افزود: بهره برداران همه ساله از ۱۵ مهر تا اواخر آبان در شهرستان‌های سروآباد، کامیاران و بانه اقدام به برداشت این محصول می‌کنند.

مدیر امور روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه برنامه سازمان جهاد کشاورزی توسعه سالانه بیش از ۳۰ هکتار انارستان است، اضافه کرد: کردستان در تولید انار در جایگاه ۱۸ و در زمینه سطح باغات در ردیف ۲۰ کشور قرار دارد.

فتحی مهمترین ارقام انار تولیدی در کردستان را ملس، رباب، محلی اورامان، شیرین ساوه و شیشه کپ برشمرد و افزود: انارستان‌های کردستان بیشتر در مناطق گرمسیری که دارای بیش از پنج ماه گرم و تابستان‌های طولانی هستند، احداث شده است.

وی گفت: کشت انار در سطوح شیبدار و کوهستانی کردستان سابقه دیرینه‌ای دارد و ۸۰ درصد انار تولید شده استان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

منطقه هورامان شهرستان سروآباد از لحاظ سطح باغات و میزان تولید سالانه انار رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده و بیشترین باغات انار و تمرکز این محصول در روستا‌های ژیوار، بلبر، سلین و ناو در این منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز